تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۲۷
کد مطلب : ۷۶
۰
بخش اول؛کدام مثلث بهترین بود؟
مجتبی احسانی -حمله با سه مهاجم در دنیای فوتبال در دهه قبل بسیار رواج پیدا کرد و کم کم جایگزین سیستم دو مهاجمه شد. این ترکیب با انقلاب گواردیولا در سال 2008 رایج شد، البته در آن دوران هم تیم های زیادی بودند که از ترکیب 4-2-3-1 و یا ترکیب هایی با دو مهاجم بازی می کردند و بازی‌های خوبی را به نمایش می گذاشتند اما می توان گفت داشتن یک مثلث در خط حمله بهترین گزینه بود.
اما کدام یک از تیم ها بهترین مثلث هجومی را داشته است؟ کدام بازیکن ها بازی بهتری ارائه می داد و کدام مثلث هجومی بیشترین افتخارات را داراست؟
 
نیمار، سوارز، مسی: 2014-2017
افتخارات: 2 بار فتح لالیگا و 3 بار قهرمانی در کوپا دل ری، قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، کسب جام بهترین باشگاه جهان و سوپر کاپ اروپا 2015، سوپر کاپ اسپانیا 2016
یک خط حمله آتشین، سه بازیکنی که سال‌ها طول خواهد کشید که دوباره افرادی مانند آن‌ها باهم بازی کنند. این سه شخص حریف را حتی اگر آهن باشد، می توانند در خود ذوب کنند، بی شک آن‌ها بهترین بودند. این عملکرد آن‌ها و افتخاراتشان آنها را برترین می کند. چیزی در حدود 350 گل و 200 پاس گل بین این سه نفر باعث می شود بدون رقیب باشند.
بین این سه یک هارمونی کامل وجود داشت. مسی تفکر سازنده، ویرانگر و گلزنی بی نظیر بود. سوارز ماشین گلزنی و پاس گل و نیمار با حرکات و دریبل های گیج کننده اش ضلع سوم را کامل می کرد و یکی از بهترین تیمهای تاریخ را ساخت.
اما افسوس اینجاست که با قرارداد نیمار که باعث رفتن او به پی اس جی شد دیگر نمی شد از همکاری آنها لذت برد و شاید دیگر سال‌ها چنین همکاری‌ای به وجود نیاید.
 
لیونل مسی، داوید ویا، پدرو:2013-2010
افتخارات: دو بار قهرمانی در جام حذفی و لالیگا، قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا 11/2010
خط مقدم فوق العاده بهترین تیم جهان، بارسلونای پپ گواردیولا در سالهای 2010 و 2012 به بهترین وجه فوتبال جذاب خود را بازی می کردند و در این سه قهرمان بیشترین اثر را داشتند. اما این اوج با مصدومیت ویا به پایان رسید.
 
وین رونی، کارلوس توز، کریستیانو رونالدو: 2007-2009
افتخارات: دو بار قهرمانی در جام حذفی، دو بار فتح لیگ برتر، قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا 2007-2008، کسب جام بهترین تیم جهان 07/2008، قهرمانی در جام اتحادیه 07/2008
در حالی که آخرین تیم قوی یونایتد بر پایه دفاع مستحکم خود و حفظ توپ در میانه میدان استوار بود، نیروی پیشران تیم در جلو و از سه بازیکن خط حمله می آمد. در این تیم نه توز و نه رونی و رونالدو یک مهاجم و یا یک وینگر فوق العاده نبودند، اما همکاری آنها مثال زدنی بود.
 
لیونل مسی، ساموئل اتوئو، تیری هانری: 2007-2009
افتخارات: قهرمانی در جام حذفی، لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا در فصل 08/2009.
بازی 4-3-3 بارسلونا باعث می شود که او همیشه در جدول خط حمله های سه تایی از بهترین ها باشد و این هم یکی دیگر از این بهترین هاست. این بار هم مسی و اتوئو در دو راس مثلث بودند و وجود هانری به جای رونالدینیو باعث ضعف این مثلث نشد اما همکاری این‌ها فقط برای یک فصل زمان زیادی برای افتخار آفرینی به بارسا نداد.
 
 
https://talashnewspaper.com/vdci2.aytt1aqccb.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما