تاریخ انتشارجمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۹
کد مطلب : ۶۱۰
۰
فاضل حیدری مدیرمسول
درحالی که این روزها خاورمیانه با حملات بی رحمانه و جنایات و ترورهای وحشیانه رژیم صهیونیستی به سمت جنگ گسترده در حال حرکت است ، اما هستند برخی از مقامات عرب منطقه که چشم‌های خود را بر واقعیت موجود منطقه می‌بندند و به ما انگ اشغال جزایر سه‌گانه تا ابد ایرانی را می‌زنند! متأسفانه انتهای هفته گذشته شاهد تکرار ادعاهای بی‌اساس در مورد جزایر سه‌گانه ایرانی در بیانیه پایانی نشست مشترک سران اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج‌فارس بودیم و این در حالی است که همه  مردم دنیا انتظار داشتند بیانیه این نشست به محکومیت جنایات صهیونیست‌ها تأکید می‌کرد اما نه‌تنها این اتفاق رخ نداد،  بلکه خروجی این نشست بیانیه ضد ایرانی بود که ادعای واهی مالکیت امارات متحده عربی که عمر تأسیس کشورش به یک قرن هم نرسیده است ،  بر روی جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج تا ابد فارس را مورد تائید قرار می‌داد و در پایان نیز ما را به‌عنوان اشغالگر این جزایر معرفی کردند.  چه بیانیه پوچ وبی ارزشی! زهی خیال باطل! درروزگارانی که وجدان ها به خواب رفته ودرعصری که سران سنگدل کشورهای اروپایی کودک کشی اسراییل  را به نظاره نشسته اند وسکوت بی شرمانه ای پیشه کرده اند، تاریخ این ددمنشی مشترک وبی سابقه را درسینه خود ثبت کرده است!  
آری، درزمانی که این‌همه جنایات هولناک صهیونیستی رخ‌داده و این رژیم جعلی امنیت کشورهای منطقه را بر هم زده است  وافکارعمومی دنیا ازسکوت غرب وکشورهای منطقه درحیرت است، برخی سران کشورهای عرب با غرب  افکارعمومی را به سخره گرفته اند و صورت‌ مسئله  را پاک‌کرده و به دنبال انحراف افکارعمومی هستند. هدف ازسناریوسازی جدید این است که  نگاه‌های جهانی از نسل‌کشی در غزه و لبنان منحرف شود و جنایات جنگی ونسل کشی با حمایت آنان ادامه یابد.  نکته بسیار مهمی که باید بازگو کرد این است که در شرایط حساس کنونی منطقه برای هر دو کشور ایران و امارات، مناقشه بر سر جزایر سه‌گانه کاملاً ایرانی غیرضروری و غیر سازنده است و این شیطنت سیاسی ظرفیت‌های روابط دوجانبه و ثبات منطقه‌ای را برای مقابله با تهدیدات روزافزون صهیونیست‌ها تضعیف می‌کند. آری متأسفانه دست‌های خارجی در حال تحریک این مناقشه هستند تا ظرفیت نزدیکی و هم سویی کشورهای اسلامی برای مقابله با صهیونیست‌ها از بین برود.
از طرف دیگر در بیانیه پایانی نشست مشترک سران اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج‌فارس ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زیر سؤال رفته و این کشورها از برنامه موشکی و تسلیحاتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ابراز نگرانی کرده اند!  این اتفاقات همگی نشان از دارد که محور عربی-غربی-آمریکایی-صهیونیستی به دنبال پاک کردن صورت‌مسئله عدم مشروعیت صهیونیست‌ها و نسل‌کشی آنان در غزه و لبنان هستند.
به هر ترتیب در پایان این نوشتار باید در خصوص تکرار ادعاهای بی‌اساس در مورد جزایر سه‌گانه ایرانی در بیانیه پایانی نشست مشترک سران اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج‌فارس عنوان کرد که جزایر سه‌گانه از اهمیت ژئوپلیتیکی بسیار زیادی برای ایران برخوردار هستند و جزایر سه‌گانه خلیج‌فارس همچنین اهمیت راهبردی قابل‌توجهی را برای ایران دارند، زیرا در تنگه هرمز واقع شده‌اند؛ آبراه بین‌المللی که خلیج‌فارس را به آب‌های بین‌المللی وصل می‌کند و از طریق آن بخش اعظم صادرات انرژی ایران و تجارت خارجی‌اش انجام می‌شود و همین امر سبب می‌شود تا اماراتی‌ها بخواهند این ادعاهای واهی را تکرار کنند اما طرح ادعای واهی چه سود برای آن‌ها دارد؟  جز اینکه این نکته برای آن‌ها یادآوری می‌شود که جزایر سه‌گانه جزء لاینفک خاک جمهوری اسلامی ایران هستند. پس بهتر است کشورهای عربی منطقه به‌جای نگرانی بر سر این جزایر سه‌گانه ایرانی نگران کشتن هم نوعان خویش در لبنان و فلسطین باشند و در زمین‌بازی صهیونیست‌ها بازی نکنند!  اما متأسفانه شاهد هستیم که حکام وابسته عربی اصلاً دغدغه هم نوعان خود را ندارند و تنها ابراز نگرانی آن‌ها پیشرفت علمی ایران و برنامه‌های موشکی و هسته‌ای نظام مقدس جمهوری اسلامی است! کشورهای منطقه فریب دشمن مشترک را نخورند که امنیت منطقه به دست کشورهای منطقه قابل کنترل است وبس.
https://talashnewspaper.com/vdcakwni149n6.5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما