تاریخ انتشارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : ۵۷
۰
بخش پایانی؛خارجی‌هایی که ستاره بودند!
مجتبی احسانی -در سالیان اخیر همواره شاهد حضور بازیکنان خارجی در فوتبال کشورمان بوده ایم. در میان تمام بازیکنان بی کیفیتی که در لیگ ما حاضر بوده اند بازیکنان خوبی نیز وجود داشته اند که برای همیشه در خاطر فوتبال دوستان می مانند. در قسمت های قبلی این گزارش چندین بازیکن را مرور کردیم و در این قسمت نیز چند تن دیگر را بررسی می کنیم.
 
جاسم کرار: تراکتور، استقلال، گسترش فولاد، صنعت نفت و نفت مسجدسلیمان
کرار در ترکیب تراکتور در آخرین بازی فصل از روی ضربه ایستگاهی یک گل به استقلال زد و فصل بعد به استقلال پیوست و در یک جر و بحث با مجتبی جباری حاشیه هایش را آغاز کرد. کرار رفت برگشت های زیادی بین ایران و عراق و تیم های لیگ برتری داشت. ستاره ای که یک فوتبالیست تمام عیار بود اما هیچ گاه دست از حاشیه سازی و جنجال برنداشت  و حتی فراز کمالوند که کرار از او به عنوان پدر معنوی اش یاد می کرد موفق به آرام کردن این بازیکن عراقی نشد. کرار چند بار بین ایران و عراق و در ایران بین تراکتور و استقلال رفت و برگشت داشت و در تیم نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان هم زیر نظر کمالوند کار کرد و در نهایت از ایران رفت.
 
لوسیانو پریرا: فولاد، سپاهان، صنعت نفت، گسترش فولاد و مس رفسنجان
بازیکن بلند بالای برزیلی تکنیکی مانند دیگر برزیلی ها ندارد اما با هوش بالا و سخت کوشی اش عملکرد خوب و یکنواختی در ایران رقم زده است. لوسیانو پریرا با نام شیمبا، اولین بار سال ۲۰۱۲ (۱۳۹۱) در ایران و تیم فولاد حضور یافت و در ترکیب سپاهان عملکرد قابل قبولی داشت و بعدها در تیم های گسترش فولاد و صنعت نفت آبادان بازی کرد و مجددا به فولاد برگشت و با ۱۶ گل به طور مشترک با استنلی کیروش آقای گل شد و در سال گذشته با تصمیم نکونام در غیاب ایوب والی کاپیتان فولاد شد.
 
سرور جباروف: استقلال، سپاهان
در سال ۱۳۹۶ در ادامه خریدهای استقلال، مدیران این تیم به درخواست منصوریان یک نام بزرگ را به تهران آوردند. سرور جباروف ازبکستانی که علی رغم سن بالا درخشش قابل توجهی در جمع آبی ها داشت و در سن ۳۴ سالگی با واروهای زیبا در جشن گل هایش، آمادگی اش را به رخ همه کشید. او بعد از علی کریمی آخرین مرد سال آسیا بود که در لیگ ایران بازی کرد. بحران های مدیریتی استقلال باعث شد که این بازیکن از دست برود. جبارف یک فصل هم برای سپاهان بازی کرد.
 
پادوانی: فولاد، سپاهان، نفت تهران و استقلال
مدافع خوش قد و بالایی که در تیم های فولاد، نفت تهران و سپاهان عمکلرد قابل توجهی داشت و سال ۱۳۹۵ به استقلال پیوست. پادو مانند خیلی خارجی خوب دیگر با فولاد وارد ایران شد و در یک روز کابوس وار در اهواز، در تیم استقلال مقابل همین فولاد با آسیب دیدگی از ناحیه گردن مواجه شد و نه تنها دیگر هرگز نتواست فوتبال بازی کند بلکه زندگی عادی او هم با مشکل مواجه شد و با بی مهری مدیران دائم المتغیر استقلال مظلومانه به کشورش بازگشت. پادو الان ۳۹ ساله است و حتی در صورت رفع مشکل آسیب دیدگی دیگر به فوتبال برنمی‌گردد.
 
 
https://talashnewspaper.com/vdchd.nm223nqttf.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما