تاریخ انتشارشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب : ۵۳۳
۰
26 اسفندماه؛ آغاز فصل نوینی در معرفت‌شناسی دفاع مقدس
فاضل حیدری مدیرمسول
 
26 اسفندماه یادآور روزی است که بیانات نافذ و هدایت‌گر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی در دیدار مسئولان و متصدیان راهیان نور، فصل نوینی در معرفت‌شناسی دفاع مقدس و تشویق مردم به رفتن این سفر معرفتی و شناختی گشود. آری اردوهای راهیان نور بعد از توجه ویژه مقام معظم رهبری دامت برکات در 26 اسفندماه سال 1392 رنگ و بوی ویژه‌ای به خود گرفت و افق جدیدی که معظم له در حوزه دفاع مقدس و جلوگیری از آسیب فراموشی، تحریف و تغییر ماهیت آن، ترسیم و فراروی همگان گشوده‌اند، صیانت از گنجینه غنی، ارزشمند و افتخارآمیز راهیان نور را تضمین کرد. نباید فراموش کنیم که در اردوهای راهیان نور با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به مقابله با تهاجم فرهنگی می‌پردازیم و این مهم‌ترین رهیافت این سفر معرفتی شناختی است.
آری در اردو‌های راهیان نور نسل جوان با مرام و روحیات شهدا آشنا می‌شوند و متوجه می‌شوند که الگوی جهان حقیقی با الگوهای تقلبی فضای مجازی زمین تا آسمان فاصله دارد و این گونه است که نسل جوان متوجه خواهد شد که دشمنان چگونه با قرار دادن الگوهای پوشالی در فضای مجازی قصد تسخیر اذهان آنان را دارند. در همین راستا مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای دامت برکات فرمودند که «باید حماسه‌ شگفت‌آور هشت سال دفاع مقدس که ملت ایران توانست با دست خالی و با توکل بر خدا در برابر یک تهاجم گسترده‌ بین‌المللی بایستد و موفق و پیروز بیرون بیاید، برای نسل جوان کنونی و نسل های آینده شناسانده شود تا آنان با شناخت عظمت و توانایی‌های این ملت، راه گذشتگان را با احساس امید و عزت ادامه دهند.» آری مطابق با بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی اردوهای راهیان نور بستر و فرصت مهم و ارزشمندی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است و زائرین و دانش آموزان با حضور در استان خوزستان و سایر مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس قطره‌ای از ایثارگری، فداکاری و رشادت شهدا و رزمندگان را لمس کرده و می‌بینند و متوجه عظمت و بزرگی کار شهدا و جانبازان و ایثارگران خواهند شد.
افزون براین درکنارسفر زیارتی اردوی راهیان نور، راویان آشنا به مناطق عملیاتی می توانند با تشریح رخدادهای جنگ،   باعث ایجاد تحول درونی در زائران، برقراری رابطه بین نسل‌ها و منجر به نهضت روشنگری و روایتگری مورد تأکید مقام معظم رهبری مدظله‌العالی شوند. از طرف دیگر در اردوهای راهیان نور با انتقال پیام شهدا به نسل جوان می‌توان تضمین کننده انقلاب اسلامی و تداوم راه شهدا شد. نباید فراموش کنیم که راهیان نور یک عملیات بزرگ فرهنگی و تربیتی است و راهیان نور از تاریخ 26 اسفندماه سال 1392 دیگر یک مقوله گردشگری محض نیست بلکه یک سفر شناختی عقیدتی است چرا که امروز دشمن فرهنگ شهدا را مورد هدف قرار داده و با استفاده از همه ابزارهای خود در پی کمرنگ کردن مقام و جایگاه شهدا در جامعه است، لذا همه وظیفه داریم در مقابل این هجمه و توطئه شوم دشمنان ایستادگی کرده و برای حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های شهدا بکوشیم و چه زیباست که در آستانه آغاز سال جدید همه ما جزو راهیان نوری باشیم که مدنظر مقام معظم رهبری است.
https://talashnewspaper.com/vdcebx8nijh8x.9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما