تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۱
کد مطلب : ۵۱۷
۰
19 دی‌ماه؛ سالروز سیلی محکم به رژیم طاغوت و جبهه استکبار
فاضل حیدری مدیرمسول
 
19 دی‌ماه سالروز قیام خونین مردم قم است؛ همان روزی که در تاریکی استبداد و ستم روزنه‌ها را به‌سوی روشنایی گشود و روند انقلاب شکوهمند اسلامی را به‌گونه‌ای شکل داد که طومار دو هزار و پانصدساله نظام شاهنشاهی در مدت‌زمان کوتاهی درهم‌پیچیده شود. البته دی‌ماه برای نظام مقدس جمهوری اسلامی روزهایی در خود دارد که هرکدام نشان‌دهنده بصیرت مردم و دوستداران انقلاب اسلامی است ما در این روزها شاهد چهارمین سالگرد شهادت سردار سرافراز اسلام و سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و سومین سالگرد ارتحال عمار انقلاب مرحوم علامه مصباح یزدی بودیم که خار چشم دشمنان اسلام و به‌راستی و درستی مصداق «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» بودند. شهید سلیمانی پس از سال‌ها مجاهدت در دوران دفاع مقدس و حضور در خط مقدم مبارزه با تروریسم بین‌المللی و استکبار جهانی؛ همراه با هم‌رزمانش به‌ویژه ابو مهدی المهندس به شهادت رسید؛ هرچند برای ملت راست قامت و سربلند ایران، داغی سنگین و خسرانی بزرگ بود، ولی این شهادت، بشارت جاری شدن خونی تازه در رگ‌های مقاومت و دمیدن روحی تازه در کالبد انقلاب اسلامی بود. آری،  همه نظاره گربودیم که در تاریخ سیزدهم دی‌ماه همین دشمنان زخم‌خورده از بصیرت و ایمان و تعهد و پیروی از مکتب حسینی چگونه با ترور بی‌رحمانه زنان و کودکان و انسان‌های بی‌گناه سعی کردند اوج خشم خود را از مکتب حاج قاسم و مکتب عمار انقلاب نشان دهند!  
بله  روز نوزدهم دی‌ماه، یادآور حماسه بزرگ و باشکوهی است که‌برگ دیگری از کتاب زرین انقلاب اسلامی را رقم زد. قیام خونین مردم قم در ۱۹ دی‌ماه سال ۱۳۵۶، سرآغاز مرحله نوین انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) علیه نظام استبدادی و استکباری پهلوی بود. این تظاهرات بدین علت روی داد که رژیم منفور شاه در سالروز کشف حجاب با درج مقاله‏ای در روزنامه اطلاعات، امام خمینی (ره) را که در آن زمان در نجف اشرف در حال تبعید بودند، مورد توهین قرارداد و همین امر موجب اظهار نگرانی و اعتراض دسته‏جمعی فضلا و طلاب حوزه علمیه قم گردید. آنان با تعطیل نمودن درس‏ها به منازل مراجع تقلید و مجتهدان نامدار رفته و با آن‌ها اعلام همدردی نمودند. روز بعد، بازار قم نیز تعطیل شد و افراد کثیری از دانش‏آموزان، دانشجویان و بازاریان و متدینان شهر با روحانیت همراه شده و به حرکت اعتراضی خویش ادامه دادند. ایادی رژیم که تحمل اعتراضات مردمی را نداشتند، صدای آنان را با گلوله پاسخ گفتند. درنتیجه، از سوی مزدوران رژیم پهلوی، تیراندازی به مردم از چهارراه فاطمی آغاز گشته و تعداد زیادی شهید و زخمی شدند. مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای دامت برکات این حادثه بزرگ را نشانه پیشگامی مردم قم در بصیرت، احساس مسئولیت و حضور در صحنه می‌دانند و دراین‌باره فرمودند که «حرکت نوزدهم دی مردم قم در سال ۵۶، یک سیلی محکم به رژیم طاغوت و جبهه استکبار بود که با هدایت امام خمینی (ره)، زمینه‌ساز پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۵۷ شد.»
در پایان این نوشتار باید عنوان کرد که آینده‌ای که امروز ما در آن زندگی می‌کنیم، حماسه‌آفرینان سال‌های خونین انقلاب و دوران دفاع مقدس برایمان تدارک دیده‌اند و ما باید پاسدار حقیقی این امنیت و افتخار باشیم و باید با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی در یازدهم اسفندماه به دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان دهیم که مردم ما همان کسانی هستند که با بصیرت همیشگی خود جلوی تحقق نقشه‌های شوم دشمنان را گرفتند و به هیچ طریقی آن‌ها نمی‌توانند میان ملت و نظام جدایی بیندازند.
https://talashnewspaper.com/vdcgru9n4ak9q.pra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما