تاریخ انتشارشنبه ۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۵۰۱
۰
سالروز تأسیس شرکت ملی حفاری؛ بیانگر یک واقعیت تاریخی مهم
فاضل حیدری مدیرمسول
 
اول دی ماه یادآور فرمان تاریخی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل شرکت ملی حفاری ایران است که به نام روز صنعت حفاری شناخته می‌شود. روزی که به همه ما مردم ایران یادآوری می‌کند که اگر بخواهیم می‌توانیم ؛ فقط کافی است اراده کنیم. آری، اگر امروز صنعت حفاری به خودکفایی و استقلال نرسیده بود،  باید دست به دامان بیگانگان و دشمنان می‌شد و این همان روزنه نفوذی برای سلطه بر کشور می‌شد. سلطه‌ای که بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی رنگ باخت و جای خود را به استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی داد. امروز بسیاری از خودکفایی‌ها در صنایع مختلف به ویژه صنعت نفت و گاز فقط و فقط به دلیل انقلاب شکوهمند اسلامی و تکیه بر نیروی ایمان و تحقق شعار زیبای «ما می‌توانیم» است. تلاشگرا ن حفاری خوش درخشیدند و امروز صنعت حفاری کشور نیز مصداق بارز تحقق شعار زیبای «ما می‌توانیم» است. آری فعل خواستن اگر توسط خدمتگزاران بی‌ادعای صنعت حفاری کشور صرف نمی‌شد، ما حتی قادر به استحصال ثروت خدادادی نفت و گاز نبودیم. دست مریزادبه تلاشگران بی ادعای صنعت نفت و گاز کشور به ویژه عزیزان شاغل در شرکت ملی حفاری که همواره برای شکوفایی و اعتلای نام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تمامی عرصه‌های بین‌المللی حضورفعال داشته اند و همچنان پرتلاش وخستگی ناپذیر درخدمت صنعت نفت هستند . سالروز تأسیس شرکت ملی حفاری ایران بهانه‌ای است برای قدردانی از زحمات این عزیزان بی مدعا که خالصانه در این چهل و پنج سال ایثار کردند و فقط آرمان و هدفشان خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم است.
امروز شرکت ملی حفاری ایران فخر صنعت نفت ایران اسلامی است؛ صنعت نفتی که روزگاری برخی از غرب زدگان در رژیم گذشته می‌گفتند که «ملتی که نمی‌تواند لولهنگ بسازد، می‌خواهد صنایع نفت را اداره کند؟!» اما عمرشان قد نداد تا مشاهده کنند که اگر جوانان مؤمن و متعهد و متخصص انقلابی بخواهند علم در ثریا باشد نیز آن را به دست خواهند آورد. مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای دامت برکات در این باره خطاب به جوانان ایران فرمودند که «همه‌ ابزارهای فرهنگی و تبلیغی در طول صد سال یا بیشتر به کار گرفته شد تا این ملت را به خودشان بدبین کنند - یکی از شخصیت‌های سرشناس معروف می‌گفت: ایرانی، یک لولهنگ نمی‌تواند بسازد! - لولهنگ یعنی آفتابه گِلی؛ آن زمان ها از گل، آفتابه درست می‌کردند. این‌جور این ملت را تحقیر می‌کردند. این ملت حالا در زمینه‌های زیستی، در زمینه‌ فعالیت‌های گوناگون علمی، تحقیقی کارهایی می‌کند که خودش را جزو ده کشور اول جهان قرار می‌دهد؛ این، شوخی نیست. این مسئله به ملت ما، به شما جوان‌ها، در هرجا که هستید و در هر قسمتی که کار می‌کنید، هشدار می‌دهد که قدر خودتان را بدانید، حرکت کنید، ناامید نشوید؛ شماها می‌توانید. شما آن نسلی هستید که اگر خوب عمل کردید، آینده‌ این کشور را - صد سال، دویست سال یا بیشتر - تضمین خواهید کرد.»
به هر ترتیب در پایان این نوشتار جا دارد ضمن تبریک اول دی‌ماه سالروز تأسیس شرکت ملی حفاری ایران، از کارکنان شریف این شرکت و همه زحمتکشان این عرصه که با همت و تلاش خود نگذاشتند نقشه‌های شوم دشمنان برای تحقیر ملت ایران عملیاتی شود تشکر کرده و برای این عزیزان آرزوی سلامتی ذیل توجهات حضرت ولی عصر امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی داشته باشیم.
https://talashnewspaper.com/vdcjfveizuqey.sfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما