تاریخ انتشاردوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : ۱۰۲
۰

مجتبی احسانی-  تیم ملی واترپلو ایران موفق شد در مسابقات لیگ جهانی حاضر شود و نام خود را به عنوان یکی از تیم‌های بزرگ قاره کهن بر سر زبانها بیندازد. این موفقیت در حالی به دست آمده که به اذعان مربیان و بازیکنان تیم ملی، بضاعت این تیم نزدیک به صفر است و آنطور که باید مورد حمایت مسئولان ورزشی کشور قرار نمی‌گیرند. برای اطلاع بیشتر از وضعیت تیم ملی واترپلو خبرنگار ما به سراغ دانیال خاکبان رئیس کمیته واترپلو رفته و گفتگویی با وی انجام داده که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:
* از اولین حضور تیم ملی واترپلو در لیگ جهانی شروع کنیم. ایران چه نتایجی در این مسابقات گرفت؟
در لیگ جهانی مالت و نیوزلند را بردیم و با از دست دادن موقعیت‌های زیاد، از قزاقستان شکست خوردیم و نتوانستیم رومانی را نیز پشت سر بگذاریم اما در تمام این رقابت‌ها نتیجه برای ما مهم نبود.
* شرایطتان برای حضور در این رقابت‌ها خوب بود؟
واقعیت این است که به دلایلی مثل ضعف مالی، موقعیت‌های زیادی برای دیدارهای تدارکاتی بین‌المللی و اردوهای خارج از کشور نداریم و اولین حضورمان در لیگ جهانی را به چشم یک اردوی مناسب دیدیم. به تازگی از سطح آسیا به سطح جهانی راه پیدا کردیم و اردوها و مسابقات بین‌المللی زیادی را نیاز داریم که بتوانیم موفقیت‌های خوبی را در واترپلو بدست آوریم.
* ارزیابی شما از حریفان ایران در رقابت‌های آسیایی آینده به چه صورت است؟
هیچ چیزی تا آن زمان قطعی نیست اما حریفان اصلی ما چین و قزاقستان هستند. اگر قزاقستان بازیکنان صرب‌تبار را بیاورد، ممکن است برای عبور از آن‌ها به مشکل بخوریم. کشور ژاپن دیگر در سطح آسیا به حساب نمی‌آید و رقابت ما با قزاق و چین برای رسیدن به فینال آسیا است.
* برای موفقیت در آسیا به چه مولفه هایی نیاز است؟
تیم چین بر خلاف ما دائما در اردو هست و شاید در ۷-۸ ماه گذشته، یک ماه خارج از اردو و تمرین نبودند؛ با این حساب باید پیشرفت زیادی داشته باشند و تبدیل به یکی از بهترین‌های آسیا شوند. تیم ملی ما با دست خالی توانسته است تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های آسیا شود اما اگر نتوانیم اردوهای مناسب برگزار کنیم و از نظر مالی و تدارکاتی حمایت نشویم، قطعا نمی‌توانیم به موفقیت فکر کنیم و در کورس رقابت با حریفان آسیایی قرار گیریم.
* قرار است الکساندر چیریچ مربی تیم ایران خواهد بود؟
شخصا بعید می‌دانم که چیریچ بتواند برای مربیگری به تیم ملی برسد. از هفته آینده اردوی تیم ملی را با مربیان بسیار خوب ایرانی شروع می‌کنیم و اگر چیریچ هم به ما بپیوندد، کمک بسیار به تیم خواهد کرد.
* درباره مسابقات لیگ هم صحبت کنید.
در مورد لیگ هم در خرداد ماه اولین جلسه برای هماهنگی بین مدیران باشگاه‌ها برگزار می‌شود و تصمیم داریم که لیگ را به صورت رفت و برگشت برنامه‌ریزی کنیم. در لیگ سال گذشته ۷ الی ۸ تیم در رده بزرگسالان داشتیم و الان ۱۰ تیم در رده زیر ۱۴ سال و ۱۵ تیم در رده زیر ۱۷ سال داریم. خیلی دوست داریم که تیم‌های بزرگسالان هم زیاد شود اما مشکل اصلی عدم وجود اسپانسر است. در ۳ سالی که درگیر کرونا بودیم، بسیاری از بازیکنان لیگ ورزش را رها کردند و حالا باید چشم امید ما به رده‌های سنی باشد تا بتوانیم در آینده این خلا لیگ را بپوشانیم و در ادامه کمک بیشتری به تیم ملی کنیم.
https://talashnewspaper.com/vdcgrx9q4ak9z.pra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما