تاریخ انتشاردوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب : ۹۹
۰

نصیبه حیدری-محمدرضا میرزایی، مدیرکل بیمه سلامت مازندران در پاسخ به سوال خبرنگار ما درخصوص طرح دارویاری اظهار کرد: دارویاری از طرح‌های دشوار این دولت باتوجه به تغییرات ارزی بوده‌است، سال گذشته در مازندران ۱۷۵ میلیارد تومان برای ارزش افزوده و ۳۴۰ میلیارد تومان هزینه دارو پرداخت کردیم. پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال جاری به ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند. بحث دارویاری در سال جاری با پرداخت ماهانه ادامه دارد.
محمدرضا میرزایی به خبرنگار ما از قرار گرفتن یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت خبر داد و گفت: ۹۰۰ هزار نفر از این تعداد ساکنان روستاها و شهرهایی با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر بوده‌اند، سه دهک نخست جامعه به رایگان تحت‌پوشش قرار دارند و در حال حاضر تخمین می‌زنیم که کمتر از ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر در استان از بیمه برخوردار نباشند.
مدیرکل بیمه سلامت مازندران در پایان با اشاره به ۲۶۷۰ موسسه طرف قرارداد این نهاد در مازندران به خبرنگار ما گفت: در سال گذشته یک‌هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان پرداخت به موسسات طرف قرارداد داشتیم، با موسسات سرپایی تسویه حساب انجام شد اما در حوزه بستری پراخت ۲۲۰ میلیارد تومان به دانشگاه‌های ساری و بابل در دست اقدام است.
 
https://talashnewspaper.com/vdcd6.0nyyt0n22a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما