تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب : ۴۲۱
۰
حفظ و تثبیت راه شهدا و انتقال سیره عملی آنان به نسل جوان
فاضل حیدری مدیرمسول
روز گذشته اجلاسیه نهایی کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قبل و بعد از انقلاب اسلامی استان اردبیل با حضور میهمانان کشوری، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در ورزشگاه ۶ هزار نفری پهلوان حسین رضازاده اردبیل  برگزار شد . این کنگره درحالی برگزارشد  که صوت و متن کامل بیانات گهربار رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای دامت برکات در دیدار با اعضای ستاد کنگره ملی بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل که در تاریخ یک‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ برگزار شده بود، به صورت کامل پخش شد. آری، نکته مهم این پیام این است که رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای دامت برکات در این دیدار، حفظ و تثبیت راه شهدا و انتقال سیره عملی آنان به نسل جوان را وظیفه‌ای مهم خواندند و فرمودند که «ما با شهدا معاصر بودیم و جهاد و ایثار و شهادت و گره‌گشایی‌ها و ایستادگی آنان در مقابل قدرت‌ها را دیدیم اما نسل جوان، این موضوع را با وضوح و بِداهتی که ما متوجه شدیم، نمی‌بیند، بنابراین هریک از علما، روشنفکران، دانشگاهیان و صاحبان مناصب دولتی، باید به تناسب جایگاه خود نقش‌آفرینی کنند.» همه مخاطب این پیام بودند وشایسته است که درتبیین این مهم وتفسیراین پیام قدم بردارند.
بیانات گهربار رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای دامت برکات گواه بر اهمیت بسیار فراوان حفظ و تثبیت راه شهدا در شرایط کنونی است. اساساً ملت‌هایی که شخصیت‌های بزرگ، انسان‌های فداکار و تاریخ‌ساز ندارند، سرنوشتشان به دست دیگران تعیین می‌شود، از صفحه جغرافیای عالم حذف می‌شوند، بیگانگان بر آنان مسلط می‌شوند. این ملت‌ها سرزمین‌هایشان ویران می‌شود، هویتشان به یغما می‌رود، دینشان از آنان گرفته می‌شود و از حقیقت و عدالت و آزادی و استقلال دور می‌شوند. آری اگر ما توسط استکبار جهانی حذف نشدیم و امروز با افتخار از مفاخر خود یاد می‌کنیم به برکت خود این شهیدان است وبس !  همه میدانیم ، دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ده‌هاسال است دست به دست هم داده‌اند و دنیا را میدان ائتلاف خود علیه ملت ایران و امت اسلام کرده‌اند و نمی‌خواهند اجازه دهند نور شهدا بر این سرزمین جلوه‌گر شود. دشمنان این ملت می‌خواهند نور خدا را خاموش کنند و بر سرنوشت مسلمانان مسلط شوند، آزادانه در خیابان‌های ما راه بروند و برای ما مقدراتمان را تعیین کنند.
مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای دامت برکات با توجه به اهمیت این مطلب با استناد به آیات قرآن، به مقام رفیع شهدا و جایگاه آنان در حریم ربوبیت و بهره‌مندی از رزق خاص الهی اشاره کردند و فرمودند که «خداوند به خون شهدا برکت می‌دهد و والاترین و بارزترین نمونه آن خون حضرت اباعبدالله علیه‌السلام است که موجب شده حادثه کربلا در تاریخ زنده بماند و روز به روز بر اشتعال و حرارت عشق به آن حضرت در میان مسلمانان و حتی غیرمسلمانان افزوده شود.» به هر ترتیب در پایان این نوشتار باید عنوان کرد که بر اساس بیانات گهربار مقام معظم رهبری حفظ و تثبیت راه شهدا و انتقال سیره عملی آنان به نسل جوان وظیفه تمامی آحاد جامعه به ویژه ما اصحاب رسانه است و باید همگی دست به دست هم دهیم و در تبیین این جایگاه ویژه و انتقال آن به جوانان تمام تلاش خود را داشته باشیم.
 
https://talashnewspaper.com/vdcak6ny149nu.5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما