تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب : ۴۰۶
۰
درسی که مقاومت اسلامی به جهانیان داد
فاضل حیدری مدیرمسول
امروز ۲۳ مردادماه در تقویم رسمی کشور به نام روز مقاومت اسلامی نامگذاری شد. ۲۳ مرداد روزی است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای دامت برکات حزب الله به جهان عرب و اسلام عزت دوباره بخشید. روزی که هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی فرو ریخت و بذر مقاومت ثمره داد. آری، اهمیت این روز نه در یک تاریخ و رویداد نظامی، بلکه در تحقق راهبردی است که امام خمینی (ره) پایه‌گذاری کردند و به رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای دامت برکات تداوم یافت. در واقع مقاومت، تنها گزینه حل مساله فلسطین و فراتر از آن، راه حل اسلام حقیقی در تقابل با استکبار است. مقاومت بی نظیر وایثارعبرت آموز حزب الله درجنگ با رژیم اشغالگرموجب شد تا شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور به مناسبت پیروزی حزب الله لبنان در برابر ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه، ۲۳ مرداد را روز مقاومت اسلامی نام‌گذاری کند. آری، این نامگذاری ، تجلیل از واژه مقدس مقاومت را برای همیشه ماندگار و جاویدان کند.
جنگ ۳۳ روزه براساس یک نقشه جامع که به وسیله آمریکا، انگلیس، فرانسه، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی و احزاب لبنان طراحی شده بود به اجرا درآمد. در همان هفته اول، ارتش رژیم صهیونیستی که توانایی جنگیدن با حزب الله را نداشت، مایل بود، پایان جنگ را اعلام کند اما آمریکایی ها اصرار داشتند که این رژیم چیزی را به دست آورد و سپس آتش بس را اعلام کند. از این رو، سه هفته دیگر با اصرار آمریکایی ها جنگ ادامه پیدا کرد اما در نهایت آمریکا نیز تسلیم شد و با تصویب قطعنامه ۱۷۰۱شورای امنیت بر پایان آن مهر تأیید کوبید. وقتی جنگ تمام شد، ۲ طرف جنگ در ۲ وضعیت متفاوت قرار داشتند. صهیونیست ها یکی یکی به شکست سنگین خود اذعان کردند. از آن طرف، حزب الله لبنان پس از جنگ مورد تحسین فراوان ملت ها قرار گرفت، حالا دیگر ملت ۳ تا ۴ میلیونی لبنان می توانستند خود را در کانون توجهات ۳۰۰ میلیون عرب و حدود پنج میلیارد مسلمان ببینند و سید حسن نصر الله؛ رهبر روحانی حزب الله لبنان در صدر شخصیت های اول خاورمیانه عربی بنشیند.
رهبر معظم انقلاب درباره علل و عوامل موفقیت حزب الله در جنگ ۳۳ روزه فرمودند که «در هر نقطه‌ای اگر کار دردست مردم قرار گرفت و مردم دارای هدف بودند([نه] آدم های بی‌هدف، آدم های سرگردان در امور زندگی، گرفتار امور روزمرّه‌ شخصی، آنها نه) هرجور کاری، سخت‌ترین کارها، کارهای نظامی، کارهای امنیّتی، دست مردم وقتی افتاد، صحنه وقتی در اختیار مردم قرار گرفت، پیش خواهد رفت. شما الان نگاه کنید، در ظرف کمتر از ۱۰ سال مقاومت لبنان بر ارتش جرّار صهیونیستی چند بار فائق آمد؛ [اوّل] مقاومت لبنان، بعد مقاومت فلسطین. مقاومت لبنان، اوّل صهیونیست‌ها را از جنوب لبنان بیرون کرد؛ بعد در جنگ ۳۳ روزه، بینی صهیونیست‌ها را به خاک مالید. آمریکا صهیونیست‌ها را کمک کرد، خیانتکاران داخلی کمک کردند امّا نیروی مقاومت - که نیروی مردمی بود، با ایمان بود، با هدف بود، می فهمید دارد چه‌کار می کند - توانست همه‌ اینها را از عرصه خارج کند. اخیراً هم این ضرب‌شستی که نیروی مقاومت به ارتش صهیونیستی وارد کرد که هنوز داغ است، جزو حرف هایی است که هنوز فراموش نشده است.»
با توجه به بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای دامت برکات هر جا مردم خود به صحنه آمدند و کارها را برعهده گرفتند همیشه موفقیت همراه آن ملت خواهد بود و این درس بزرگی است که روز مقاومت اسلامی به ما می دهد.
 
 
 
https://talashnewspaper.com/vdcd290o6yt0z.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما