تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب : ۲۵۷
۰
موشک فتاح و هراس دشمنان
فاضل حیدری مدیرمسول
حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه به تازگی اعلام مرده اند : «رونمایی از موشک فتاح جبهه مقاومت را خوشحال کرد و آمریکایی‌ها و رژیم پلید صهیونیستی را به هراس انداخت و امنیت منطقه را ارتقاء داد.» این سخنان واقعیت عینی خارجی نیز دارد چرا که پس از رونمایی از موشک مافوق صوت فتاح و ارائه جزئیاتی در رابطه با نحوه عملکرد این موشک، صهیونیست‌ها به بازتاب این خبر و واکنش به آن پرداختند و آن را تهدیدی برای امنیت خود دانستند. همان گونه که رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه به درستی به آن اشاره کردند از زمانی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با رونمایی از موشک فتاح به عنوان پنجمین کشور به باشگاه دارندگان تسلیحات موشکی هایپرسونیک در جهان پیوست؛ اقدامی که جمهوری اسلامی ایران را در مسیری نوین در عرصه دفاع و بازدارندگی قرار داد چراکه این موشک‌ها دارای ویژگی‌هایی هستند که آنها را از سایر تسلیحات متمایز می‌کنند و لرزه ای بر دل دشمنان نظام انداخته است که در این روزها شاهد گزارشهای متعدد رسانه های جهان درباره عظمت این دستاورد عظیم سبزپوشان جان برکف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم. آری،
همان گونه که خوانندگان محترم این نوشتار مستحضر هستند موشک‌های هایپرسونیک از برتری‌های متعددی نسبت به برخی دیگر از انواع موشک‌ها برخوردا است؛ از جمله در زمینه هدف قرار دادن اهداف حساس به زمان این سلاح‌ها می‌توانند بر سیستم‌های دفاعی که از اهداف بسیار مهم، مانند ناوهای هواپیمابر، مراقبت می‌کنند، فایق آیند. شکی نیست که توسعه و استفاده از سیستم های تسلیحاتی مافوق صوت به جمهوری اسلامی ایران این امکان را می‌دهد که توانمندی‌ها و پتانسیل‌های تهاجمی بهتر و بالاتری داشته باشند و از آن‌ها به عنوان ابزارهایی برای ایجاد بازدارندگی دشمنان قسم خورده ایران استفاده کنند. روسیه، چین، کره شمالی و ایالات متحده آمریکا ۴ کشوری هستند که پیش از جمهوری اسلامی ایران نیروهای مسلح خود را به موشک هایپرسونیک مسلح کرده‌اند؛ «زیرکن»، «خنجر» و «آوانگارد» موشک‌های هایپرسونیکی هستند که روسیه هم اکنون در اختیار دارد. «DF-ZF» گلایدر هایپرسونیکی است که نیروهای مسلح چین در اختیار دارد؛ سرعت این موشک بین ۵ تا ۱۰ ماخ اعلام شده است. «هواسانگ- ۸» نیز موشک هایپرسونیکی است که کره شمالی رسماً به عنوان تسلیحات در اختیار خود اعلام کرده است؛ به گفته مقامات این کشور «هواسونگ-۸» دارای سرعت ۱۰ ماخ است. دی ماه سال ۱۴۰۰ نیز این کشور اعلام کرد که یک موشک هایپرسونیک دیگر را آزمایش کرده است؛ با این حال تا کنون اطلاعاتی از این موشک منتشر نشده است. ایالات متحده آمریکا به عنوان چهارمین کشوری که بر اساس ادعای خود توانسته به فناوری موشک هایپر سونیک دست یابد، آذر ماه ۱۴۰۱ برای اولین بار موشک هایپرسونیک «AGM-۱۸۳-ARRW» را با موفقیت کامل آزمایش کرد. سرعت هایپرسونیک آمریکایی ۵ ماخ عنوان شده است. تجلیل از توانمندی های فرزندان ایران اسلامی وبیان دستاوردها ی علمی واقعیت های موحود به نسل جوان که با تبلیغات غربگرایان وایران ستیزان روبه رو هستند، رسالت اصلی رسانه ها درامراطلاع رسانی  وانجام وظیفه است.
به هر ترتیب در پایان این نوشتار باید این مطلب را خدمت خوانندگان محترم این نوشتار بازگو کرد که نیروهای مسلح ما امروز از نظر تجهیزات و نیروی انسانی و ایمان و باور و تاکتیک در شرایطی هستند که دشمنان جرأت حمله به ایران اسلامی را ندارند و رونمایی از موشک فتاح به عنوان دستاورد عظیم سبزپوشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز پایانی بر رویای دست نیافتنی درگیری نظامی با نظام مقدس جمهوری اسلامی در منطقه و جهان توسط دشمنان و معاندان است که خودنیزاعتراف کرده اند.
 
https://talashnewspaper.com/vdchtqnid23nm.ft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما