تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب : ۲۳۳
۰
موشکی که لرزه بر اندام دشمنان انداخت
فاضل حیدری مدیرمسول
موشک بالستیک هایپرسونیک «فتاح» که توسط متخصصان نیروی هوافضای سپاه تولید شده است، روز گذشته در مراسمی با حضور آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محترم وسردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران و سردار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده هوافضای سپاه رونمایی شد. همان گونه که خوانندگان محترم این نوشتار مستحضر هستند موشک‌های هایپرسونیک یا اَبَر مافوق صوت جزو جدیدترین تسلیحات و تجهیزاتی هستند که تاکنون کشورهایی همچون آمریکا، روسیه و چین به فناوری ساخت آن دست یافته بودند؛ اما با همت و تلاش متخصصان نیروی هوافضای سپاه وبا مدیریت صحیح و بهره گیری بهینه ازخلاقیت دانشمندان سبزپوش ایرانی؛ یعنی فرزندان میهن اسلامیمان ایران هم توانست به جمع تولیدکنندگان این موشک بپیوندد ودنیارا حیرت زده کند. آری، بنا به گفته کارشناسان نظامی  که همه را خرسند نمود، موشک بالستیک هایپرسونیک «فتاح» با قابلیت‌های تاکتیکی، به دلیل برخورداری از پیشران سوخت جامد نازل متحرک مرحله دوم، قابلیت دستیابی به سرعت‌های بسیار بالا و همچنین توان انجام مانورهای مختلف در داخل و خارج از جوزمین به منظور غلبه بر انواع سامانه‌های دفاع هوایی دشمن را دارد. برد موشک فتاح ۱۴۰۰ کیلومتر و سرعت آن پیش از اصابت به هدف ۱۵ هزار کیلومتر بر ساعت است. موشک بالستیک هایپرسونیک «فتاح» قابلیت عبور از تمامی سامانه های سپر موشکی و قابلیت پنهان کاری و عبور از سامانه های راداری  را دارد که این قابلیت ویژه هم از دیگر ویژگی‌های این موشک بالستیک است.
مخاطبین فهیم این روزنامه بهترازبنده میدانند که تمامی این قابلیت ها نشان از این دارد که ما آموخته ایم که چگونه فعل خواستن را صرف کنیم. مامی توانیم  نقطه امید دانشمندان  موشکی، هسته ای و تولید کنندگان  میهن دوست است که همیشه نصایح امیدافزایی ونشاط آوررهبرفرزانه وآینده نگرایران اسلامی را آویزه گوش کرده  وامروز توانسته اند درمیدان عمل این پیام را به جهان مخابره کنند که ما جوانا ن ایرانی با تمام وجود گوش به فرمان رهبریم و برای ساخت ابزارهای دفاعی ونیل به استقلال نظامی سرازپای نمی شناسیم.
شکی نیست که خوانندگان محترم این نوشتار به یاد دارند که رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای در سی‌وچهارمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) در تبیین تحولات بی‌سابقه‌ای که امام راحل در ایران، امت اسلامی و جهان ایجاد کرد، فرمودند: «امام با بوجودآوردن انقلاب اسلامی و پیروزی آن بدست مردم، ساختار سیاسی سلطنتی را به مردم سالاری، حکومتی دست‌نشانده و ذلیل را به نظامی مستقل و متکی بر عزت ملی، رژیمی ضد دین را به نظامی اسلامی، استبداد را به آزادی و بی‌هویتی را به هویت ملی تبدیل کرد و یک ملت چشم‌دوخته به دست اجانب را به نیروی معجزه‌آفرین «ما می‌توانیم» مجهز ساخت که برطرف‌کننده همه مشکلات حال و آینده خواهد بود.»
آری، امروز با اتکا به شعار «ما می‌توانیم» جوانان ایرانی توانستند تمامی قله های علمی ، پزشکی و فناوری جهان را یکی پس از دیگری فتح کنند که پتکی آهنین برفرق دشمن است و مردم به این فرزندان دانشمند خود می بالند . رونمایی از دستاوردهای دفاعی و نظامی در طول این سال ها به ویژه رونمایی از موشک بالستیک هایپرسونیک که توسط مقام معظم رهبری به نام «فتاح» نامگذاری شده می تواند سنداثبات این ادعای نگارنده باشد. یقین دارم که خوانندگان روزنامه درزمینه پیشرفت ها با بنده هم عقیده اند که این میزان از پیشرفت ان هم در طول چهل و سه سال از پیروزی انقلاب ترس، رعب و وحشت را به قلب دشمنان کشانده است،ترسی که همراه با هزینه های تیلیاردی در حوزه مختلف برای اسیب به نظام و انقلاب اسلامی ما دنبال می شود وبی نتیجه است. به هر ترتیب در پایان این نوشتار باید عنوان کرد که قدرت ما امروز تنها در حوزه نظامی و موشکی خلاصه نمی شود، امروز ایران قلب تپنده خاورمیانه و حامی کشورهای مظلومی است که بارها و بارها مورد هجوم دشمنان قرار گرفته اند و این حمایت ها محبوبیت و اقتدار ایران اسلامی را در دنیا چند برابر کرده است.
 
https://talashnewspaper.com/vdcbufb5prhbf.iur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما