تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۲۶
کد مطلب : ۷۵
۰
توضیحات حسین رضازاده درباره شرایط مردان ملی‎پوش وزنه برداری
مجتبی احسانی-  رئیس کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری در گفتگو با خبرنگار ما علاوه بر بررسی وضعیت تیم ملی، عملکرد ملی پوشان را نیز مورد بررسی قرار داد. مشروح این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:
 
* ارزیابی شما از عملکرد وزنه‌برداران اعزامی ایران به مسابقات قهرمانی آسیا به چه صورت است؟
ابتدا باید شرایط پیش از اعزام قهرمانان به جینجو را بررسی کنیم. تیم ایران پس از مسابقات قهرمانی سال ۲۰۲۲ جهان در کلمبیا تمرینات جدی نداشت و سعید علی‌حسینی سرمربی تیم هم استعفا کرد. بعد از انتخاب سجاد انوشیروانی به عنوان رییس فدراسیون وزنه‌برداری، برنامه‌های تیم ملی در اولویت کاری رئیس جدید فدراسیون قرار گرفت و با آمدن نواب نصیرشلال اردوی تیم ملی مردان تشکیل شد. با توجه به دوره کوتاه حضور این مربی در تیم و اردوی کوتاه مدت، نتایج خوبی در کره‌جنوبی کسب شد. نصیرشلال در تجربه نخست خود توانست تیم را به عنوان قهرمانی قاره کهن برساند و توانست نخبگان وزنه‌برداری ایران را به خوبی مدیریت کند.
 
* طبق هدف گذاری پیش رفتید؟
پیش از اعزام تیم ملی در کمیته فنی چند هدف مهم را اعلام کردیم. هدف نخست کسب امتیاز لازم برای حضور در المپیک پاریس بود که وزنه‌برداران توانستند به آن برسند و چند وزنه‌بردار ایرانی برای نخستین بار وارد جدول گزینشی المپیک شدند. چند نفر نیز از مسابقات جهانی کلمبیا وارد این جدول شده بودند. هدف دوم کسب عنوان قهرمانی آسیا بود که تیم با ۶۳۵ امتیاز بالاتر از ازبکستان و چین به آن رسید. یکی دیگر از اهداف این کمیته، کسب سکوی انفرادی بود که چند وزنه‌بردار توانستند به این مهم دست پیدا کنند. همچنین فاطمه کشاورز ملی‌پوش دسته ۶۴ کیلوگرم موفق به کسب نشان برنز آسیا شد که بسیار ارزشمند است. نباید فراموش کنیم که پیکارهای قهرمانی آسیا در بالاترین سطح ممکن برگزار شد و چند رکورد جدید جهانی در آن به ثبت رسید. تمام کشورهای مدعی در وزنه‌برداری آسیا با نفرات اصلی خود حضور پیدا کرده بودند و قدرت‌نمایی برخی از کشورها نشان از سرمایه‌گذاری آنان در این رشته دارد.
 
* در خصوص رکوردشکنی علیرضا یوسفی در رده سنی جوانان صحبت کنید.
اتفاق بسیار خوبی در دسته فوق سنگین رخ داد. این دسته برای وزنه‌برداری جهان بسیار مهم است و ایران نیز چندین دوره مدال‌های طلای جهان و المپیک را از آن خود کرد. اکنون مدعیان زیادی در جهان برای رسیدن به عنوان قوی‌ترین مرد وجود دارد و ما نیز سه جوان خوب به نام‌های علی داودی نایب قهرمان المپیک، علیرضا یوسفی قهرمان جوانان جهان و آیت شریفی را داریم. شریفی در یک‌ضرب بسیار خوب عمل کرد و موفق به کسب مدال نقره شد. یوسفی هم رکورد دوضرب و مجموع جوانان جهان را جابجا کرد. قهرمانان ما باید در این دسته تلاش بیشتری کنند و رکوردهای خود را افزایش دهند. قهرمانی فوق سنگین در آسیا دیگر مانند گذشته راحت نیست زیرا گور میناسیان نایب قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو با پرچم بحرین در آسیا حضور دارد و توانست ۲۱۷ کیلوگرم را در یک‌ضرب مهار کند و به نوعی خود را مدعی در سطح جهان نشان دهد.
 
* آیا احتمال تشکیل ۲ تیم برای مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی وجود دارد؟
تعداد محدودی وزنه‌بردار مدعی داریم و از آنجا که نتیجه‌گیری در هر ۲ مسابقه برای ایران مهم است امکان تشکیل ۲ تیم بعید به نظر می‌رسد. البته این موضوع در کمیته فنی بررسی خواهد شد. ما در برخی از اوزان ۲ مدعی داریم. اما اگر بخواهیم با تیم دوم در یکی از رقابت‌ها حضور داشته باشیم، ممکن است نتیجه مطلوب را کسب نکنیم. برای تشکیل ۲ تیم مقتدر این کار نیاز به پشتوانه سازی دارد و باید تمام تلاش خود را برای تقویت تیم ملی انجام دهیم. جوانان و نوجوانان خوبی داریم که می‌تواند پشتوانه اصلی تیم باشند.
 
* صحبت پایانی.
نخبگان خوبی در رشته وزنه‌برداری داریم و باید با تمرینات مستمر آنان را در مسیر افتخارآفرینی در پیکارهای جهانی و المپیک قرار دهیم. تمرینات و اردوهای تیم ملی اگر اصولی و براساس استاندارد، روز باشد ورزشکار را از آسیب‌دیدگی حفظ خواهد کرد و می‌تواند موجب افزایش رکورد شود. مسابقات قهرمانی آسیا نشان داد که برای رسیدن به سکوی المپیک نیاز به تلاش بیشتر داریم. در جینجو وزنه‌برداران چینی در دسته ۸۹ کیلوگرم تمام رکوردهای جهان را جابجا کردند، این در حالی بود که یک‌ماه پیش کارلوس ناسار بلغاری رکورد این دسته را جابجا کرده بود. این نشان می‌دهد که کشورهای سرمایه‌گذاری خوبی روی دسته‌های المپیکی دارند.
https://talashnewspaper.com/vdchd.nq223nmttf.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما