کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تجلی هویت ملی و دینی ملت ایران در جهان

28 شهريور 1403 ساعت 9:45


فاضل حیدری مدیرمسول
 
روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای دامت برکات در دیدار مدال‌آوران و دیگر اعضای کاروان‌های اعزامی به المپیک و پارالمپیک، درخشش توانایی‌ها و تجلی «هویت ملی، ‌سیاسی و دینی» ملت ایران را،‌ برجسته‌ترین نتیجه حضور ورزشکاران ایرانی در این مسابقات برشمردند و با اشاره به احساس شادمانی و عزت و سربلندی ملت از عملکرد ورزشکاران میهن فرمودند که «استعدادیابی به‌موقع، رسیدگی به زندگی قهرمانان و توجه هم‌زمان به ورزش قهرمانی و همگانی، مسیر روبه‌پیشرفت ورزش را استمرار و سرعت خواهد داد.» همان گونه معظم له فرمودند درخشش ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی و کسب مدال‌های رنگارنگ در این مسابقات در کنار رفتارهای سنجیده و نشان دادن منش پهلوانی و احترام به .دین، اخلاق و مسئولیت‌های دینی و سیاسی نه‌تنها پیام اتحاد به مسلمانان جهان منتقل می‌کند بلکه سبب می‌شود تا غیرمسلمانان نیز رغبت پیدا کنند تا در خصوص دین مبین اسلام و کشور ما بیشتر تحقیق کنند.
مقام معظم رهبری در دیدار روز گذشته بر نکته بسیار مهم دیگری نیز تأکید داشتند و سیاست‌های دوگانه و مغرضانه کشورهای حاکم بر ورزش بین‌المللی را در این دوره از رقابت‌های المپیک و پارالمپیک محسوس دانستند و فرمودند که «درحالی‌که کشوری را به علت جنگ از حضور در رقابت‌ها محروم می‌کنند، رژیم صهیونیستی باوجودی که در طول حدود یک سال ۴۱ هزار انسان ازجمله هزاران کودک را به قتل رسانده از مسابقات محروم نمی‌شود.» بنا بر بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی این سیاست‌های دوگانه و مغرضانه نشان از این دارد برخلاف ادعای سیاسی نبودن ورزش، بیشترین اعمال غرض سیاسی در ورزش انجام می‌شود. موضوعی که در تمامی رشته‌های ورزشی به‌ویژه در ورزش فوتبال آن‌هم در سطح جهانی انجام می‌شود و تفکر صهیونیستی سعی دارد تا الگوهای پوشالی را به‌جای الگوهای واقعی که نماد تلاش و ورزش و غیرت هستند جا زند.
نکته بسیار مهم دیگری که حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای دامت برکات در این دیدار مطرح کردند مبحث امیدآفرینی در جامعه بود که از نتایج مدال‌آوری قهرمانان پارالمپیکی و المپیکی به‌حساب می‌آید و معظم له دراین‌باره فرمودند که «برخی با حادثه جسمی کوچک، دچار ناامیدی می‌شوند اما هنگامی‌که جوان ورزشکار ما در پارالمپیک روی ویلچر قدرت‌نمایی می‌کند، دل‌های همه لبریز امید می‌شود.» مردم شریف و ولایتمدار ایران اسلامی باید بدانند که امروز جنگ، جنگ میان اراده‌هاست. هر طرفی که اراده‌ قوی‌تر و ثبات بیشتری داشته باشد، پیروز میدان است. یکی از شاخصه‌های اصلی در جنگ اراده‌ها، امید و اعتمادبه‌نفس است. در این میان، برخی سهواً و برخی از روی تعمد باهدف قرار دادن امید مردم، امیدآفرینی را معادل پنهان کردن نقاط ضعف و خودفریبی قلمداد کرده و این رویکرد تحسین‌برانگیز را مذمت می‌کنند. این در حالی است که رهبر حکیم انقلاب با شناخت دقیق نقشه راه دشمن، در مقاطع مختلف بارها و بارها به مسئله امید و امیدآفرینی و ابعاد مختلف آن‌ اشاره‌کرده‌اند و در روز گذشته نیز اراده ورزشکاران پارالمپیکی را ستودند و آن را مصداق امیدآفرینی در جامعه دانستند و نباید فراموش کنیم دشمنان ملت ایران می‌خواهند امید در کشور ما ریشه‌کن شود تا بتوانند به نیات شوم خود دست پیدا کنند اما زهی خیال باطل.


کد مطلب: 581

آدرس مطلب :
https://www.talashnewspaper.com/news/581/تجلی-هویت-ملی-دینی-ملت-ایران-جهان

روزنامه تلاش ملی
  https://www.talashnewspaper.com