تاریخ انتشارسه شنبه ۶ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب : ۵۷۲
۰
امیدآفرینی از طریق گفتمان سازی؛ وظیفه خطیر اصحاب قلم و رسانه
فاضل حیدری مدیر مسول
روز گذشته آقای دکترمحمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تأکید بر معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی با محوریت جهاد تبیین و روایتگری عنوان کرد که «اصحاب قلم و رسانه گفتمان سازی و تبیین اهداف دین اسلام، انقلاب اسلامی و آینده کشور را با محوریت امیدآفرینی، پیشرفت، عدالت و تمدن سازی آن‌هم مبتنی بر بنیان‌های اخلاقی، علم و فناوری در جامعه مورد هدف قرار دهند.» آری، همان‌گونه که این نماینده متعهد و دلسوزبراساس نیازروزوگفتمان ضروری انقلاب اسلامی پیشنهاد داده است،  غفلت ما قلم بدستان همانند خواب دیده بان خط اول جبهه  های جنگ سخت و ازدست اسلحه وپیروزی دشمن است . چراکه  دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سال اخیر با تلاش شبانه‌روزی در رسانه‌های فارسی‌زبان خود سعی دارند تا این‌گونه به مخاطبان خود خواسته شوم خود را دیکته کنند که مردم ایران از حل مشکلات ناامید هستند و دیگر انگیزه‌ای برای ادامه حیات ندارند اما زهی خیال باطل که ملت شریف و مؤمن و ولایتمدار ایران اسلامی به هیچ عنوان در دام و تله حمله رسانه‌ای این معاندان قرار نمی‌گیرند و اجازه نخواهند داد که دشمنان بتوانند به اهداف شوم خود در این زمینه دست پیدا کنند و اینجاست که ما به عنوان اصحاب رسانه وظیفه خطیری داریم و نباید اجازه دهیم رسانه‌های معاند فارسی‌زبان افکار عمومی مردم را گروگان گرفته و خواسته‌های شوم خود را به آن‌ها تحمیل کنند لذا توصیه رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی به اصحاب قلم و رسانه در این زمینه بسیار به‌جا و ستودنی است.
البته این نکته بسیار مهم را نباید فراموش کرد که چند سالی است که مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای دامت برکات بر امید، ایمان و امیدآفرینی در جامعه تأکید می‌کنند و این کلیدواژه در کنار اقتصاد و تولید، مفهوم محوری بیانات راهبردی ایشان است. از بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب که امیدآفرینی را ریشه‌ای‌ترین جهاد معرفی می‌کند تا بیانات نوروزی و بازهم الزام «امیدآفرینی» به‌عنوان عنصر ذاتی و هدف مسئولان تا تأکید ایشان در سایر مراسم‌های مهم همه به یک نکته اساسی ختم می‌شود و آن، اینکه امید و ایمان لازمه و جوهر وجودی ملت و امتی انقلابی و رمز موفقیت در برابر جنگ شناختی و روایی دشمن است. سیاه نمایی و ناامید کردن مردم از نظام، راهبرد کلان و اساسی دشمن غربی در مواجهه با ملت ایران است. از روایت‌های جعلی، انتشار اخبار دروغ و تحریف‌شده در رسانه‌های غربی، صفحات مجازی و شبکه‌های معاند گرفته تا فضاسازی برای برخی اتفاقات نیفتاده، بزرگ‌نمایی برخی دیگر و نادیده انگاری دستاوردها باهدف القای باورهای سیاه و روایتی یأس آلود از زندگی در ایران اسلامی انجام می‌شود.
شاید هم‌راستا با جنگ روایی و شناختی، جنگ اقتصادی دشمن برای ایجاد تنگناهای معیشتی یا به عبارتی همان جنگ ترکیبی دشمن برای باورپذیری بیشتر این روایت دروغ و یأس آفرین باشد. روایتی که زندگی در ایران اسلامی را سیاه و مشقت‌بار نشان می‌دهد و در مقابل، از غرب بهشت آرمانی روی کره زمین می‌سازد؛ درحالی‌که زندگی در غرب صدها برابر سخت‌تر از آن چیزی است که دشمن در جنگ شناختی از ایران اسلامی روایت می‌کند. با این پیشینه، اهمیت امید و امیدآفرینی و لزوم جهاد تبیین بیش‌ازپیش روشن می‌شود. ازاین‌رو تزریق امید در جامعه در همه ارکان، سطوح و لایه‌های آن بسیار مهم و ضروری است‌؛ آن‌هم وقتی دشمن درصدد است استعدادها و دستاوردهای ایران اسلامی را با القای ناامیدی و سیاه نمایی به نفع خود مصادره کند درصورتی‌که واقعیت امر چیز دیگر است لذا بنده به عنوان عضو کوچکی ازخانواده بزرگ اصحاب رسانه با توجه منویات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی ،  توصیه دلسوزانه رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی را که بسیار بهنگام بیان شده است مدنظردارم وازاین وازتولید محتوای امید آفرینی استقبال می کنم. تحریریه  روزنامه سراسری تلاش ملی ضمن تشکر از دغدغه دکترجوکارنماینده مردم شریف یزد آمادگی خودرا جهت به کار گیری کامل این دیدگاه اعلام می کنندوبا افتخار، به گواه مخاطبین وخوانندگان روزنامه خودرا پیشتاز این راه میدانیم که ازسال 1401 بدون وقفه در راستای امیدآفرینی در جامعه قلم زده ایم. تلاش ملی خودرا خادم مردم وپل ارتباطی امین مردم و مسولین میداند.
https://talashnewspaper.com/vdchtinmd23nq.ft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما