کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روز رسانه ملی و یک توصیه به مسئولان سازمان صدا و سیما

9 مرداد 1403 ساعت 15:31


فاضل حیدری مدیرمسول

امروز نهم مردادماه سالروز بازدید تاریخی مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی از سازمان صداوسیما است که به عنوان روز رسانه ملی گرامی داشته می‌شود. در تاریخ ۹ مردادماه سال ۱۳۷۵ هجری شمسی رهبر معظم انقلاب اسلامی بازدید ۱۳ ساعته ای از این سازمان داشتند و به تبیین اهمیت و جایگاه این سازمان در کشور پرداختند. صداوسیما به تعبیر بنیان‌گذار کبیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) در جایگاه یک دانشگاه عمومی است که وظیفه انتقال معانی عالی را به آحاد ملت بر عهده دارد. آری،  باید در این روزها که در حوزه سایبری ازجمله شبکه‌های اجتماعی تحت شدیدترین بمباران رسانه‌ای قرار داریم تمام تلاش خود را برای آموزش سواد رسانه‌ای به خانواده های ایرانی به کار بگیریم. در شرایط فعلی  دانش استفاده از فضای مجازی یا همان سواد رسانه‌ای است که می تواند تمامی مردم را ازدست دروغ پراکنی ها ی رسانه های معاند نجات داد وگرنه راهکارهای فیلتر کردن و سانسور کردن نه تنها جواب نمی دهد بلکه باعث می شود مشکلات بیشتری در این فضا به وجود آید و سبب فاصله گرفتن مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهدشد.   
بنابراین صدا و سیما می تواند با آموزش سواد رسانه‌ای به مردم مانع به تحقق پیوستن نقشه های شوم دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی شود. قطعاً مسئولان سازمان صدا و سیما بیشتر از نگارنده این نوشتار اشراف و آگاهی به این موضوع دارند که در شرایط حساس کنونی کشور یک شایعه می‌تواند سراسر کشور را در سریع‌ترین زمان ممکن بپیماید و باعث بالا و پایین رفتن قیمت‌ها، کم و زیاد شدن منابع کشور و ایجاد تنش در فضای عمومی جامعه شود. مردم عزیز ایران به عنوان عضوی از این جامعه باید به سلاح سواد رسانه‌ای مجهز باشند، در غیر این صورت با شنیدن هر خبری ممکن است دچار هیجانات کاذب، سردرگمی و از کف دادن سررشته امور شوند و اینجاست که نقش صدا و سیما پر رنگ تر از قبل می شود.
علاوه بر اهمیتی که داشتن سواد رسانه‌ای در زندگی فردی و کنترل هیجانات کاذب دارد، در روند پیشرفت سازمان و شرکت ها نیز مؤثر است و می‌تواند باعث شناخت فرصت‌های جدید و توسعه کسب و کار شود. اگر یک شرکت به الفبای سواد رسانه‌ای مسلط باشد، می‌تواند از بحرانی‌ترین شرایط، به نفع سازمان خود استفاده بهینه نماید. این سازمان نه تنها سرمایه‌های خود را از دست نمی‌دهد، بلکه می‌تواند فرصت‌های سرمایه گذاری جدیدی را نیز کشف کند. افزون براین مردم نیز به سازمان‌های موفق بیشتر اطمینان می‌کنند. به هر ترتیب در انتهای این نوشتار باید این نکته بسیار مهم را خدمت خوانندگان محترم این نوشتار خاطر نشان کرد که امروز دشمنان تنها راه نفوذ خود را از فضای مجازی می دانند و لازم است هر شهروند ایرانی برای مقابله با تفرقه افکنی ها و شایعات دشمنان نظام مقدس اسلامی مجهز به سواد رسانه‌ای شود و جا دارد از مسئولان صدا و سیما بخواهیم برای آموزش همگانی سواد رسانه‌ای نهضتی مانند نهضت سواد آموزی ایجاد کنند تا بتوانیم در این برهه تاریخی به خوبی از گردنه بحران های به وجود آمده عبور کنیم.


کد مطلب: 553

آدرس مطلب :
https://www.talashnewspaper.com/news/553/روز-رسانه-ملی-یک-توصیه-مسئولان-سازمان-صدا-سیما

روزنامه تلاش ملی
  https://www.talashnewspaper.com