تاریخ انتشارشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۵۳۲
۰
جدیت دولت مردمی سیزدهم برای توسعه اقتصادی خوزستان
فاضل حیدری مدیرمسول
 
روز گذشته آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در چهاردهمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی خود از طریق فرودگاه دزفول وارد خوزستان شدند. آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور از ابتدای شروع به کار تاکنون با هشت سفر به استان خوزستان از نزدیک در جریان مشکلات دیار مقاومت و ایثار و شهادت قرار گرفتند و با رصد امور، بی‌وقفه تلاش دارند تا اعتماد و امید مردم استان خوزستان به دولتمردان را تقویت کنند. آری،  این دولت می کوشد تا بر اساس اولویت‌ها در راستای جهش تولید، رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی، شفاف و تأثیرگذار عمل کنند. آغاز سفرهای ادامه‌دار آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی به استان خوزستان، فقط ۲ روز پس از رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزیران دولت سیزدهم، رقم خورد؛ هنگامی که رئیس‌جمهور پنجم شهریورماه ۱۴۰۰ در نخستین سفر استانی خود به منظور رسیدگی به مشکلات خوزستان وارد این استان شد و از آن روز تاکنون هشتمین حضور رئیس‌جمهور رقم خورد، سفری که به منظور بهره‌برداری از پروژه‌های مهم استان زرخیز خوزستان انجام می‌شود. آری دولت مردمی و انقلابی سیزدهم بارها در عمل نشان داده که مهم‌ترین دغدغه‌اش رفع مشکلات مردم استان خوزستان است و ازاین‌روست که آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی بار دیگر با همراهی وزرای نفت، نیرو، جهاد کشاورزی و صمت، عازم استان خوزستان شد تا هم از نزدیک به مشکلات مردم استان رسیدگی کند و هم پروژه‌های مهم را افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار دهد.
حضور بی‌واسطه و نزدیک رئیس‌جمهور و وزرا میان مردم استان خوزستان از یک‌سو نشان‌دهنده اهتمام ویژه دولت مردمی و انقلابی سیزدهم به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی مبنی بر مردمی بودن مسئولان بوده است  و از سوی دیگر گام مؤثری برای ترمیم اعتماد آسیب‌دیده جامعه محسوب می‌شود. دولت قبلی به علت دوری ازمردم موجب بدبینی و بی اعتمادی مردم شده بود  که ترمیم شکاف این دیوار بی اعتمادی به زمان بیشتری نیازاست. بیانات مقام معظم رهبری دامت برکات در نخستین دیدار با دولتمردان سیزدهم به‌درستی از درک همین مهم نشأت گرفت و مردمی بودن و میان آحاد مختلف جامعه حضور یافتن، تأکید مؤکد ایشان به کابینه سیزدهم بود. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله‌العالی در این دیدار که یک روز پس از نخستین سفر استانی رئیس‌جمهور به خوزستان، انجام شد، فرمودند که «در مورد مردمی بودن؛ خب مردمی بودن مقوله‌ی گسترده‌ای است و جلوه‌هایی دارد. یک جلوه همین رفتن میان مردم و شنیدن بی‌واسطه از مردم است. این حرکت بسیار خوب و مستحسنی که دیروز جناب آقای رئیسی انجام دادند که رفتند خوزستان در میان مردم، با مردم، از آن‌ها شنیدند، با آن‌ها حرف زدند، این یک جلوه‌ از مردمی بودن است که بسیار کار خوبی است.»  
آری، همان‌گونه که مقام معظم رهبری به‌درستی و با نگاه تیزبینانه همیشگی‌شان فرمودند مردمی بودن از صفات بارز دولت مردمی و انقلابی سیزدهم است و رئیس‌جمهور در طول این دو سال به‌تمامی منتقدان سفرهای استانی اثبات کردند که مردمی بودن یعنی در میان مردم نه پشت میز نشستن و احساس اربابی داشتن نسبت به مردم است. به هر ترتیب در پایان این نوشتار باید عنوان کرد که در هشتمین حضور آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در مهد مقاومت و پایداری ایران یعنی استان خوزستان به مردم استان ما نشان دادند تا چه اندازه بر سر توسعه استان ما جدی هستند و این موضوع را باید به فال نیک گرفت و امیدواریم تا پایان عمر پربرکت دولت مردمی سیزدهم این سفرها و این پیگیری‌ها برای اتمام پروژه‌های عمرانی و بهداشتی و ورزشی و فرهنگی استان ما ادامه داشته باشد ان شالله.
https://talashnewspaper.com/vdcd2x0k6yt0s.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما