تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : ۵۲۲
۰
آغازی بر پایان یک عمر تحقیر ملی
فاضل حیدری مدیرمسول
 
امروز 26 دی ماه سالروز فرار آخرین دیکتاتور پهلوی از کشورعزیزمان ایران است. روزی که می توان گفت آغازی بر پایان یک عمر حقارت و سرخم کردن مقابل بیگانگان بود. آری بیست و ششم دی ماه آغازی بر پایان چندین هزار سال فساد دربار و وطن فروشی خاندان  سلطنتی در کشورمان به حساب می آید که زمینه ساز برتری وپیروزی ملت فهیم ایران تحت هدایت امام خمینی (ره) در 22 بهمن ماه سال 1357 هجری شمسی شد. چنین روزی به هیچ عنوان نباید از اذهان عمومی پاک شود و باید هر سال برای فرارسیدن چنین روزی جشن و سرور برپا کرد چرا که نسل جوان باید بدانند که پدران و مادران و یا پدربزرگ ها و مادربزرگ هایشان چگونه توانستند با دست خالی و تکیه بر نیروی ایمان کار غیر ممکنی را ممکن سازند که شاید کمتر کسی در آن زمان تصورش را می کرد که رخ دهد. آری خوانندگان فهیم ومخاطبین فرهیخته، بیست وششم دی ماه سال 1357 شاید نقطه عطف تاریخ منطقه و جهان بود که نباید به سادگی از آن گذشت.
همان گونه که تمامی خوانندگان محترم این نوشتار مستحضر هستند دولت های متعددی در بازه زمانی چند ماه در سال 1357 سعی کردند تا خشم و نفرت مردم نسبت به حاکمیت پر از جور و فساد پهلوی را مهار کنند اما نتوانستند و شاه ملعون که به حیات و دوام حکومت خود دیگر اطمینان نداشت سعی داشت با یک اقدام نمایشی و با نخست وزیری یکی از اعضای جبهه ملی که در ظاهر مخالف سلطنت بود ولی در باطن حامی و یاور آن کمی از خشم ملت را بکاهد و به همین جهت شاپور بختیار به شرط گرفتن اختیارات كامل و خروج شاه از كشور بعد از رأی اعتماد مجلس به دولت، آخرین نخست وزیر دودمان منحوس پهلوی شد و این گونه شد که در روز 26 دی ماه آخرین دیکتاتور پهلوی برای همیشه از کشور فرار کرد.  
نکته بسیار مهمی که نباید از آن غفلت کرد این است که بختیاری های ایران نیز نخست وزیری شاپور بختیار را خیانت به ملت تلقی کرده ودر مناطق بختیاری نشین باشعار بختیار، بختیار  نوکر بی اختیار خشم و تنفر خودرا به وی اعلام کردند. شاهنشاهی که ادعای بزرگی و دوستی با تمام سیاستمداران جهان داشت پس از خروج از ایران هیچ کس حاضر به پذیرشش نبود. حاکمی که عزت ملی خود را فدای سرسپردگی به اربابان جهان کرده بود و هرگز حاضر نبود یکبار به حرف ملت گوش دهد و دست استکبار جهانی را از کشور قطع کند و با عزت و استقلال حکومت کند ، پس از ترک تاج وتخت مورد بی مهری اربابان خود قرارگرفت. آری سرنوشت آخرین شاه ایران به همه مردم جهان یک نکته بسیار مهم را یادآوری می کند و آن اینکه حکومتی که به فکر تأمین عزت ملی و آسایش و رفاه مردم خود نباشد محکوم به فناست.  
خوشبختانه با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در بیست و دوم بهمن ماه سال 1357 عزت و آبرو به مردم ایران بازگشت و با رهبری حکیمانه امامین انقلاب امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با اقتدار و عزت کامل نه تنها از حاکمیت و کیان کشورمان حمایت می کند بلکه تنها تکیه گاه محرومان و مظلومان عالم شده است و امروز به خوبی مشاهده می کنیم که مردم منطقه خاورمیانه فقط چشم امیدشان به محور مقاومت به رهبری ایران است. آری باید 26 دی ماه سالروز فرار آخرین دیکتاتور پهلوی را برای نسل جوان تبیین کرد تا بدانند و آگاه باشند که چگونه از یک عمر تحقیر به عزت و شکوه ملی دست پیدا کردیم.
https://talashnewspaper.com/vdccaiqp82bqi.la2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما