تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب : ۴۹۴
۰
شهرستان مهران استان ایلام؛ ظرفیت عظیم برای جهاد تبیین
فاضل حیدری مدیرمسول
 
جنگ رسانه‌ای دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی پایانی ندارد و در طول این چهل و پنج سال بارها شاهد بودیم که چگونه دشمنان حقایق و واقعیت‌های موجود در کشور را وارونه جلوه دادند. آری، دشمنان ایران از مسائل کلان گرفته تا مسائل مربوط به استان‌ها و شهرستان‌های کشور و نشان دادن فقر در مناطقی که شاید در گذشته محروم بودند اما امروز نه تنها چهره محرومیت از آن‌ها زدوده شده بلکه به سمت توسعه و پیشرفت در حال حرکت هستند، همه وهمه را آماج جنگ روانی خود قرار داده اند. استان ایلام قبل از انقلاب به دلیل موقعیت و انزوای جغرافیایی و عدم توجه رژیم طاغوت به مناطق مرزی و محروم، از فرآیند توسعه بازمانده بود؛  اما بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی علیرغم اینکه در طول هشت سال دفاع مقدس متحمل آسیب‌های فراوانی شد، به دلیل دارا بودن 425 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و وجود ظرفیت‌های بالقوه فراوان، پس از جنگ تحمیلی تا امروز در حال توسعه است ؛ به گونه‌ای که امروز شاهد هستیم این استان در تمامی حوزه‌ها اعم از بهداشت و درمان و آموزش و اقتصادی و اشتغال به هیچ عنوان قابل مقایسه با دوران قبل از شکوهمند اسلامی نیست.
نباید فراموش کرد که جهاد تبیین این نیست که فقط موفقیت‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی تبیین شود بلکه باید تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها در این زمینه ورود پیدا کرده و واقعیت موجود را برای مردم آن منطقه تبیین کنند. ما جهادگران تبیین استان ایلام باید امروز  به مردم بگوییم که شهرستان مهران که در قبل از انقلاب جزو محروم‌ترین نقاط کشور بود امروز به یکی از قطب‌های صادرات کشور تبدیل شده است. بله درست خواندید بر اساس آمار گمرک استان ایلام از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است که این میزان صادرات محصولات کشاورزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۸ درصد رشد را نشان می‌دهد. جالب‌تر اینکه ارزش این محصولات کشاورزی صادر شده از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق ۱۰۷ میلیون دلار بوده است. افزون براین در بازه زمانی یاد شده یک میلیارد و ۱۶۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار انواع کالا از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است و این یعنی  شهرستان مرزی مهران امروز به یکی از قطب‌های اصلی صادرات کشور تبدیل شده است .  واما آیا ما توانسته‌ایم این حقیقت را به خوبی به مردم استان منتقل کنیم؟ پاسخ منفی است ؛ چرا که امروز دشمنان قطعاً به دنبال سانسور وقایع و حقیقت‌های امیدآفرین هستند و این موضوع فقط مختص ایران و یا مسائل سیاسی نیست حتی در مسائل ورزشی هم مشاهده می‌کنیم که چگونه جریان صهیونیست رسانه‌ای حق ورزشکاران آزاداندیش را می‌خورند.
به هر ترتیب در پایان این نوشتار باید این نکته بسیار مهم را خدمت خوانندگان فهیم ایلامی عنوان کرد که امروز استان ایلام و به ویژه شهرستان مهران زمین تا آسمان با دوران رژیم منحوس گذشته تفاوت دارد و امروز نمی‌توان به شهرستان مهران لقب محروم داد بلکه امروز این شهرستان مرزی یکی از قطب‌های اصلی صادرات و حتی گردشگری کشور است و نباید از این واقعیت به سادگی گذشت.
https://talashnewspaper.com/vdcakyny149no.5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما