تاریخ انتشارجمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۲
کد مطلب : ۴۵۸
۰
چگونگی تربیت دانش‌آموز و دانشجوی تراز انقلاب اسلامی
فاضل حیدری مدیرمسول
 
هفته گذشته به مناسبت سیزدهم آبان ماه، روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار، جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان سراسر کشور با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای دامت برکات دیدار کردند. معظم له در این دیدار خطاب به دانش‌آموزان و دانشجویان فرمودند که «شما باید از اصل انقلاب اسلامی تحلیل داشته باشید، از قضیه‌ دفاع مقدس، جنگ هشت‌ساله باید تحلیل داشته باشید، از قضایای گوناگونی که در دهه‌ ۶۰ اتفاق افتاد همین‌جور، از واگرایی‌هایی که در دهه‌ ۷۰ اتفاق افتاد باید تحلیل داشته باشید، از حوادث گوناگونی که در دهه‌ ۹۰ و ۸۰ اتفاق افتاد باید تحلیل داشته باشید یعنی بدانید تشخیص بدهید که این حادثه چه بود، از کجا شروع شد، کی پشت این حادثه بود، چه نتیجه‌ این حادثه شد.؟  بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری و توصیه ایشان به دانش‌آموزان و دانشجویان نشان‌دهنده این است که جوانان و نوجوان ما باید به سمت دانشجو و دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی حرکت کنند.
همان‌گونه که خوانندگان محترم این نوشتار مستحضر هستند دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی دانش‌آموزی است که هم‌زمان در چند بُعد رشد کرده است. اولین بُعد رشد جسمانی است؛ یعنی جسم قوی و سالم دارد و می‌فهمد که غذایی که دارد می‌خورد در پرورش روح و جسم او مؤثر است. لقمه‌ای که می‌خورد حلال باشد و پای حق‌الناس و حق‌الله بایستد. دوم اینکه آداب رفتار و تربیت را بداند و حریم‌ها را حرمت بدارد. نکته سوم اینکه ازنظر هیجانی بتواند بر خود مسلط بوده و صبوری را آموخته باشد. اگر از حرفی عصبانی شد توان فروخوردن خشم خود را داشته باشد و هیجان خود را کنترل کند. نکته بعدی این است که بداند درس خواندن برای دانش‌آموز جهاد است و قدر دانش‌آموز بودن را بداند و از لحظه لحظه آن استفاده کند و بداند اگر در کنار علم، تعهد داشته باشد آن وقت است که مانند فردی مثل سردار سلیمانی، یک مجاهد فی‌سیبل‌الله خواهد شد و هم تراز انقلاب اسلامی خواهد بود. اما چگونه این امر محقق می شود؟ معلومه، مدرسین ومربیان تربیتی در مدارس ایران اسلامی باید با گوشت وپوست خود اسلام را درک کرده و شیفته انقلاب اسلامی باشند تا بتوانند دانش آموزان را به سمت اهداف وارزش های اسلامی انقلاب هدایت کنند.  
جهاد تبیین راهکاری است که مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای دامت برکات برای تربیت دانش‌آموز تراز انقلاب داده‌اند. دوران نوجوانی دوران شک و تردید است. نوجوان دیگر نه کودک است و نه جوان؛ یعنی نه کسی است که بتواند مصلحت خود را تشخیص دهد و نه آنکه بگوییم می‌تواند نسبت به موضوعاتی که در اطراف خود اتفاق می‌افتد بی‌تفاوت باشد. به‌ویژه اینکه امروز جبهه حق و باطل در منطقه و جهان رخ خود را به خوبی نشان داده است و دانش‌آموزان و دانشجویان عزیز ما باید برای حمایت از مظلوم زمان یعنی مردم غزه به یک صدای واحد برای مبارزه با باطل زمان یعنی استکبار جهانی به رهبری ایالات‌متحده آمریکا و سگ هار منطقه‌اش یعنی رژیم پوشالی و جعلی صهیونیستی تبدیل شوند و اجازه ندهند که ظلم در منطقه باقی بماند.
به هر ترتیب در پایان این نوشتار باید عنوان کرد که توصیه مقام معظم رهبری به دانش‌آموزان و دانشجویان مبنی بر این‌که «شما باید از اصل انقلاب اسلامی تحلیل داشته باشید.» بیانگر این است که دانش‌آموزان و دانشجویان نباید فریب تبلیغات رسانه‌ای دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بخورند و نباید اجازه دهند که ذهن آنان توسط دشمنان به گروگان گرفته شود و باید به سمت شناخت و آگاهی گام بردارند تا بتوانیم ان شالله به تمدن نوین اسلامی مدنظر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دست پیدا کنیم.
https://talashnewspaper.com/vdcakany149nm.5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما