تاریخ انتشاردوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب : ۴۵۶
۰
سد کهیر؛ نماد توجه ویژه دولت سیزدهم به آبادانی سیستان و بلوچستان
فاضل حیدری مدیرمسول  

در هیاهوی حملات رسانه‌ای دشمنان علیه
نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همه نگاه‌ها معطوف به مشکلات و کاستی‌های می‌شود که دغدغه خیلی از مردم است و دشمنان سعی دارند تا با سیاه نمایی و سو استفاده از این مشکلات که حاصل غفلت دولت‌هایی بود که چشم امیدشان به غرب بوده و آرمان‌شهر خود را در ایالت متحده و اروپا مشاهده می‌کردند و به امید کدخدا نشستند تا عقب ماندگی ها بیشترشد. اما به لطف خدا  نیروهای خدوم دولت سیزدهم   برای برطرف کردن مشکلات و از بین بردن محرومیت از استان‌ها تمام تلاش خود را به کار می‌بندند تا بتوانند به آبادانی کشور کمک کنند وقطار توسعه و پیشرفت نظام متوقف نشود . شکی نیست که خوانندگان محترم این نوشتار بیشتر از نگارنده آگاه هستند که دشمنان نظام همیشه برای سیاه نمایی به دنبال استان‌های محروم می‌گردند تا با بزرگ‌نمایی مشکلات به مردم این‌گونه تلقین کنند که دولتمردان انگیزه‌ای برای رفع مشکلات آنان ندارند!  درصورتی‌که نه‌تنها این‌گونه نیست بلکه در این نوشتار به یک نمونه بسیار مهم از این حسن توجه دولتمردان اشاره می‌کنیم.
همان‌گونه که خوانندگان محترم این نوشتار مستحضر هستند سال‌ها خشک‌سالی در استان سیستان و بلوچستان که دشمنان این‌گونه به مردم القا می‌کنند که استانی محروم است و هیچ‌کس در نظام به آن توجه نمی‌کند، شرایط زندگی را بر مردم این سرزمین بسیار سخت کرده است. پنجاه‌درصد از جمعیت استان سیستان و بلوچستان روستایی بوده و استمرار عدم دسترسی به آب آشامیدنی منجر به تخلیه برخی روستاها در این استان در سال گذشته شده بود. خوشبختانه بعد از روی کار آمدن دولت مردمی و انقلابی سیزدهم حل مشکلات آب‌رسانی به دغدغه اصلی وزارت نیرو تبدیل شد و به همین دلیل این وزارتخانه با تمامی قوا پای‌کار آمد و شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران وزارت نیرو با تمامی تلاش خود سعی کرد تا برای تحقق این مهم سد کهیر که عملیات احداث آن از سال ۱۳۸۹ آغازشده بود اما به دلیل کم‌توجهی دولت گذشته متوقف‌شده بود را با حمایت همه‌جانبه دولت مردمی و انقلابی سیزدهم را تکمیل و آبگیری کند.
نکته بسیار مهمی که باید خدمت خوانندگان محترم این نوشتار بازگو کرد این است که احداث و آبگیری سد کهیر در سال جاری باعث شد تا در پی بارش‌های اخیر، میزان ذخیره آب در این سد به حدود ۳۵ میلیون مترمکعب افزایش یابد. سد کهیر با اجرای تمهیدات لازم در مهار سیلاب، دوباره توانست از خسارت‌های احتمالی جلوگیری کرده و تهدید سیلاب را به فرصتی برای تأمین آب شرب سالم و بهداشتی برای مردم منطقه تبدیل کند. این ذخیره آب در سرزمینی خشک و با کمبود شدید آب در حالی رخ داد که علی‌رغم بارش‌های شدید حادث شده، نه‌تنها هیچ خسارت ناشی از سیلاب رودخانه کهیر در پایین‌دست سد به‌واسطه وجود سد کهیر به بار نیامد که بیش از ۱۵ میلیون‌ مترمکعب آب شیرین نیز ذخیره‌سازی شد. سیلابی که تا پیش این، آب شیرین باارزش را توأم با خسارت و بدون استفاده مردم تشنه، راهی دریای عمان می‌کرد. ولی اکنون به برکت وجود سد کهیر، مردم این منطقه می‌توانند از وجود آب آشامیدنی سالم و باکیفیت برخوردار شوند. به هر ترتیب در پایان این نوشتار باید عنوان کرد که احداث و آبگیری سد کهیر افتخار دیگری برای شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران وزارت نیرو و دولت مردمی و انقلابی سیزدهم است که نباید به‌سادگی از آن عبور کرد و جا دارد از تمامی زحمات عزیزانی که برای احداث و آبگیری سد کهیر تمام تلاش خود را به کار بستند تا به محرومیت‌زدایی از سیستان و بلوچستان کمک کنند تشکر کنیم.
https://talashnewspaper.com/vdcicqa52t1aw.bct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما