کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حقایق جمهوری اسلامی را بشناسید

29 شهريور 1402 ساعت 9:30


روز گذشته آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور که به‌منظور شرکت در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفرکرده است، در ادامه برنامه‌های سفر خود به نیویورک، در نشست با مدیران ارشد رسانه‌های آمریکایی به آن‌ها توصیه کرد که حقایق ایران را بازگو کنند و با اشاره به اینکه در اغتشاشات سال گذشته در مدت ۴۸ روز ۳۶ هزار دروغ در رسانه‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران تولید شد، خطاب به رسانه‌های غربی گفتند که «اساس کار رسانه‌هایی که تحت نظر نظام سلطه اداره می‌شود بیان حقایق و آگاهی بخشی به مردم و جوامع نیست و صرفاً خواسته‌های قدرتمندان و سلطه گران را منعکس می‌کنند.  به شما رسانه‌های غربی تأکید می‌کنم حقایق جمهوری اسلامی را بشناسید و به جوامع منتقل کنید.» آری سخنان رئیس‌جمهور محترم در نشست با مدیران ارشد رسانه‌های آمریکایی و تأکید بر شناخت حقایق جمهوری اسلامی و توصیه به مدیران این رسانه‌ها حرکت بسیار هوشمندانه‌ای بود که شخص اول اجرایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این دیدار انجام داد.
خوانندگان محترم این نوشتار خوب می دانند ماجرای فوت دختر هموطن  و وقایع پس‌ازآن با توجه به سیاست‎های رسانه‌های خارجی فارسی‌زبان مبنی بر ضدیت با نظام و ایجاد نارضایتی عمومی تا مدت‌ها خوراک خبری دل‌چسبی را برای آن‌ها فراهم کرد.  رسانه‌های اجیرشده فارسی‌زبان خارجی با همراهی تعدادی از رسانه های نمک نشناس داخلی  در این مدت ضمن اینکه تلاش کردند خود را تریبون معترضان نشان دهند، کوشیدند بر آتش ناآرامی‌ها بدمند و درنهایت اعتراض را به اغتشاش و آشوب تبدیل کنند. نقش شبکه‌های فارسی‌زبان خارجی در مقاطعی مانند آشوب‌های خیابانی، دامن زدن به شایعات، دعوت به تجمعات، پوشش اخبار اپوزسیون به‌خصوص اعضای تشکل موسوم به منشور مهسا و ... قابل‌توجه بود،  درآن برهه شاهد بودیم برخی رسانه‌ها وارد فازهایی جدید در تقابل با جمهوری اسلامی شدند. مثال بارز در این روند، تغییر رویکرد رسانه‌ای چون بی‌بی‌سی فارسی بود که به‌طورکلی مشی یکی به نعل یکی به میخ و تظاهر به بی‌طرفی را کنار گذاشت و برای جانماندن از کورس رقابت با ایران اینترنشنال وارد مسابقه تشویق به آشوبگری شد.
در این میان، در مواقعی شاهد تنازع این رسانه‌ها با یکدیگر نیز بودیم بر سر مسائلی مانند تقابل طیف‌های موسوم به لیبرال‌ها، سلطنت‌طلبان، منافقین و اپوزیسیون‌های مستقل که رسانه‌هایی مانند رادیو زمانه، ایندیپندنت فارسی، شبکه من و تو و چندین شبکه دیگر را به خاطر زدوخورد این طیف‌ها علناً روبروی یکدیگر قرارداد. درمجموع اگرچه این رسانه‌ها در ابتدای امر یک‌صدا از ناآرامی حمایت کردند و با همه ظرفیت پایه‌های اعتماد عمومی به‌نظام را مورد هدف قراردادند، اما در میانه راه و بر سر مسئله‌ای چون ایجاد سازوکاری واحد و نظام‌مند برای تقابل با نظام و زعامت جریان مخالفت با جمهوری اسلامی چندپاره شدند. در ادامه نیز در هفته‌های منتهی به سالگرد شروع بلوا، تمام تقلای این رسانه‌های برای روشن شدن دوباره آتش آشوب به‌جایی نرسید تا این بازیگران سیاسی و تبلیغاتی، بازنده بزرگ وقایع یک سال گذشته باشند.
به هر ترتیب در پایان این نوشتار باید عنوان کرد که سخنان روز گذشته آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در نشست با مدیران ارشد رسانه‌های آمریکایی نیز آب سردی بر آتش دروغ پراکنی و دشمنی این رسانه‌ها بود که سعی داشتند و دارند در کشور ما التهاب آفرینی کنند. آری، هنوز دشمنان فهم سیاسی ندارندوملت فهیم ایران را نشناخته اند ونمی دانند که  اتحاد و انسجام ملی این مردم بابصیرت عامل پیشرفت روزافزون کشور در این 45 سال بوده است . آنها هرگزنمی توانند این اتحادرا برهم بزنند و چه به‌جاست درخواست شناخت  ونشرحقایق جمهوری اسلامی آن‌هم درزمانی که میلیاردها دلار هزینه نظام استکبار در این رسانه‌ها سوخت و آخرسر روسیاهی به زغال ماند آویزه گوششان شود و واقعیت های ایران اسلامی را بیان کنند.


کد مطلب: 440

آدرس مطلب :
https://www.talashnewspaper.com/news/440/حقایق-جمهوری-اسلامی-بشناسید

روزنامه تلاش ملی
  https://www.talashnewspaper.com