کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شکوه اربعین داد دشمنان را درآورد

21 شهريور 1402 ساعت 9:18


فاضل حیدری مدیرمسول
روز گذشته هزاران نفر از مردم شریف استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای دامت برکات دیدار کردند. مقام معظم رهبری در این دیدار ضمن قدردانی از دولت، ملت، نیروهای انتظامی و حشدالشعبی عراق برای پذیرایی از ۲۲ میلیون زائر اربعین حسینی فرمودند که «از نیروی انتظامی خودمان هم صمیمانه تشکر می‌کنم‌ که در این قضیه رفت‌وآمدها و مرز، فکرشان را به کار انداختند و شب و روز نشناختند؛ قدر این جوانان خوب را در بخش‌های مختلف باید بدانیم.» آری، نگارنده نیزبراین عقیده ام که تشکیل دومین کنگره عظیم اربعین توسط مسلمانان بعدازکنگره حج  و اجتماع  22میلیون زائر اربعین حسینی در این کنگره دشمن را عصبانی کرده و به فکرانتقام است. دشمن برای انحراف افکار عمومی و گریزازشکست سیاسی  تلاش می کند تا به جمهوری اسلامی ضربه بزند! شکی نیست که حضورمنسجم وپرشمارمسلمانان در راهپیمایی اربعین سبب شده تا دشمنان کینه توزنظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از روی احساس حقارت بخواهند وحدت و امنیت ملی ما را مورد هدف قرار دهند. باید همه مراقبت کنیم که دشمن بازهم دراجرای نقشه های شوم ناکام شود. همگان شنیدند مقام معظم رهبری در این دیدار در همین باره فرمودند که «دشمن دو نقطه‌ اساسی را هدف گرفته. یکی وحدت ملی، یکی امنیت ملی. وحدت ملی مهم است. نگذارید وحدت را به هم بزنند. وحدت یعنی چه؟ یعنی آنجایی که پای منافع ملت در میان هست اختلافات مذهبی، اختلافات سیاسی، اختلافات گروهی، اختلافات قومی باید کنار گذاشته بشود. همه باید در کنار هم باشند. اقوام مختلف، مذاهب مختلف در کنار هم. آنجایی که یک جهت‌گیری مشخصی هست، این وحدت مهم است و امنیت؛ آن کسانی که امنیت ملی را تهدید می‌کنند دشمن ملت‌اند برای دشمن کار می‌کنند چه بفهمند خودشان چه نفهمند. دشمن این دو نقطه را یعنی وحدت را و امنیت را آماج حمله‌ خودش قرار داده. باید در مقابلش ایستاد.»
آری ، فهم مردم ایران بالاست ، اما این تذکربه خوداست که با بصیرت وتدبیرنقشه های شوم پادوهای اجیرشده دشمن را نقش برآب کنیم و نگداریم قدرت اختلاف افکنی و وحدت شکنی داشته باشند. آری،  خوانندگان محترم وفرهیخته این نوشتار بهترازنگارنده میدانند پادوهای مزدبگیر دشمن تهاجم فرهنگی و جنگ روانی را دربرنامه دارند که این دو از مهم‌ترین تاکتیک‌های امروز دشمن است و دشمن به دنبال وارونه جلوه دادن باورهای ماست. دشمن اگر بخواهد کشوری را از آموزه‌های فرهنگی خود تهی کند، روی باورها و فرهنگ آن منطقه کار می‌کند و اکنون دشمن روی حجاب تمرکز کرده و پله به پله جلو می‌رود و منتظر عکس‌العمل ماست و به استناد فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای دامت برکات امنیت، یکی از اساسی‌ترین و اصلی‌ترین نیازهای یک ملت و یک کشور است. مهم‌ترین مشکل برای یک کشور وقتی به وجود می‌آید که در محیط کار، در محیط زندگی، در محیط تحصیل و در فضای عمومی جامعه، مردم احساس امنیت نکنند. اینجاست که مغزهای فعال، دست‌های توانا و سرانگشتان ماهر، هیچ‌یک نخواهند توانست مسئولیت مهمی را که هرکدام بر دوش دارند، به انجام برسانند. بله، شکی نیست در فضای امنیت است که هم تلاش علمی، هم تلاش اقتصادی، هم روحیه و نشاط و هم  فعالیت‌های همه گیریک کشور می‌تواند به‌درستی برنامه‌ریزی شود و با دقت دنبال گردد و باصحت به نتیجه برسد.
به هر ترتیب در پایان این نوشتار باید این نکته بسیار مهم را خدمت خوانندگان محترم بازگو کرد که برگزاری با شکوه راهپیمایی اربعین و نشان دادن علاقه و محبت مردم ایران اسلامی به خاندان پیامبر (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) سبب شده تا آن‌ها کینه به دل گرفته و همانند سال گذشته به فکر ایجاد تفرقه ، اختلاف و برهم زدن امنیت عمومی جامعه ایران بیفتند که ان شالله با همت و تلاش شمامردم همیشه هشیار ، سربازان گمنام امام زمان  ومسئولان پرتلاش این توطئه‌ها یک‌بار دیگر نقش بر آب خواهد شد. ان شاالله.
 


کد مطلب: 435

آدرس مطلب :
https://www.talashnewspaper.com/news/435/شکوه-اربعین-دشمنان-درآورد

روزنامه تلاش ملی
  https://www.talashnewspaper.com