کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واجبی فراموش شده به نام تبیین دستاوردهای عظیم دوساله دولت سیزدهم

8 شهريور 1402 ساعت 9:32



فاضل حیدری مدیرمسول
 
هفته دولت بهانه‌ای بسیار مناسبی است که تمامی رسانه‌ها به تبیین دستاوردهای عظیم دوساله دولت سیزدهم بپردازند و با تکیه‌بر این دستاوردها تمام سیاه نمایی‌های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی را نقش بر آب کنند و به امیدآفرینی در جامعه بپردازند. امیدآفرینی که گاهی با یک تلنگر ساده و بیان کارنامه موفق دولت مردمی سیزدهم صورت می‌پذیرد.  آری، شکی نیست که تمامی خوانندگان محترم این نوشتار به یاد دارند که چگونه در دو سال گذشته و سال‌های قبل از آن از بیماری منحوس کرونا رنج می‌بردیم ولی با همت و تلاش و کار جهادی دولت مردمی سیزدهم توانستیم از روزی 700 فوتی کرونا به روز بدون کرونایی دست پیدا کنیم. یا اینکه کاهش ۲۰ درصدی تورم حدود ۶۰ درصدی در پایان دولت دوازدهم آن هم زمانی که سرعت تورم و عدم مهار آن در دولت دوازدهم سبب شده بود تا تورم کشور ما به سمت سه رقمی در حرکت باشد نیز می‌تواند به همه ما یادآوری کند که دولت سیزدهم به حق شایسته‌ترین دولت بعد از جنگ تحمیلی است.
قطعاً تمام خوانندگان محترم این نوشتار که مردم فهیم وبابصیرتی هستتد  واین چندسال  از فراز ونشیب اقتصاد نیز آگاهی دارند،  متوجه خواهند شد که چرا دولت‌های گذشته زیر بار حذف ارز ترجیحی نمی‌رفتند . آری ، چون از اثرات بعد از آن آگاه بودند و جرئت عمل کردن به این واجب اقتصادی را نداشتند اما دولت سیزدهم با شهامت و با جراحی دقیق اقتصادی نه تنها توانست ارز ترجیحی را حذف کند بلکه توانست میزان یارانه به دهک های پایین جامعه را ۸ تا ۱۰ برابر افزایش دهد . هر چند این افزایش شاید به طور کامل نتوانست مجموعه نیازهای معیشتی مردم را پوشش دهد اما انصافاً برای سه دهک پایین جامعه به طور نسبی کمک‌کننده و راهگشا بوده است.‌ مجموعه این اقدامات نشان می‌دهد دولت به طور واقعی دغدغه ارتقای سطح معیشت اقشار ضعیف جامعه را دارد و علیرغم مشکلات ناشی از تحریم، تلاش دارد راه‌های مختلفی را برای افزایش درآمد کشور، با هدف بهبود وضعیت زندگی مردم به ویژه طبقات پایین دنبال کند. در حقیقت عملکرد دوساله دولت توانست امید به آینده و اعتماد عمومی را نسبت به آغاز کار در سال ۱۴۰۰ افزایش دهد و این یعنی همه مردم باید بدانند چه اتفاق بزرگی توسط دولت مردمی و انقلابی سیزدهم رقم خورده و این وظیفه ما اصحاب رسانه است که در این باره تبیین و روشنگری داشته باشیم و اجازه سیاه نمایی به معاندان و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ندهیم.
به هر ترتیب در پایان این نوشتار باید عنوان کرد که برنامه‌ها و رویکردهای فرهنگی دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در این دو سال به خوبی بیانگر جهت‌گیری کلان آن به سمت رشد و اعتلای دین‌مداری در جامعه و رونق گرفتن فعالیت‌های دینی به ویژه از سوی نسل جوان است. از طرف دیگر عضویت در سازمان‌های منطقه‌ای شانگهای و پیمان بریکس به خوبی نشان داد که دولت مردمی سیزدهم با برنامه به پا به عرصه بین‌المللی گذاشته و می‌خواهد با توسعه روابط بین‌المللی خود تمامی تحریم‌های ظالمانه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بی‌اثر کرده و اقتصاد کشور را پررونق کرده و مشکلات معیشتی مردم را برطرف نماید.


کد مطلب: 428

آدرس مطلب :
https://www.talashnewspaper.com/news/428/واجبی-فراموش-شده-نام-تبیین-دستاوردهای-عظیم-دوساله-دولت-سیزدهم

روزنامه تلاش ملی
  https://www.talashnewspaper.com