کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اهمیت امید و امیدآفرینی در کشور

5 شهريور 1402 ساعت 9:09


فاضل حیدری مدیرمسول
روز گذشته سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که «نرخ امید به زندگی مردم ایران در دوران پهلوی کمتر از ۵۴ سال بود که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی این مقدار به بیش از ۷۸ سال و بیشتر از میانگین جهانی رسیده است.» بر اساس سخنان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نرخ امید به زندگی در ایران بیشتر از میانگین جهانی است و این موضوع آنقدرازسوی رسانه های ایران اسلامی تبیین نشد که   دشمنان سعی دارند تا آن را وارونه نمایش دهند وبرطیل نومیدی ویاس بکوبند. آری، دشمن با هزینه های سرسام آور با تلاش شبانه‌روزی در رسانه‌های معاند و جنگ ترکیبی که سال‌هاست علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به راه انداخته‌اند و اوج آن در سال گذشته بیشتر نمایان شد می‌خواهند نشان دهند که مردم از نظام و حل مشکلات ناامید هستند و دیگر انگیزه‌ای برای ادامه حیات ندارند! یعنی دراوج سکوت رسانه های ایرانی، رسانه های دشمن میدان دارشده وبرای انحراف افکارعمومی سرازپای نمی شناسند.   اما زهی خیال باطل که ملت شریف و مؤمن و ولایتمدار ایران اسلامی به هیچ عنوان در دام و تله حمله رسانه‌ای این معاندان قرار نمی‌گیرند و اجازه نخواهند داد که دشمنان بتوانند به اهداف شوم خود در این زمینه دست پیدا کنند.
چند سالی است که مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای دامت برکات بر امید، ایمان و امیدآفرینی در جامعه تأکید می‌کنند و این کلیدواژه در کنار اقتصاد و تولید، مفهوم محوری بیانات راهبردی ایشان است. بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در سال جاری و تحلیل شخصیت رهبر کبیر انقلاب اسلامی گویای اضطرار تبیین این مهم در جامعه است. حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای دامت برکات در این مراسم علاوه بر بیان جلوه‌هایی از شخصیت الهی و سیاسی امام خمینی (ره)، به تحلیل چرایی و چگونگی توفیق بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در مسیر الهی‌شان پرداختند و بر دو کلیدواژه راهبردی در حیات سیاسی امام (ره) که ضامن پیروزی و توفیق ایشان بود؛ یعنی ایمان و امید تأکید کردند.
از بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب که امیدآفرینی را ریشه‌ای‌ترین جهاد معرفی می‌کند تا بیانات نوروزی و بازهم الزام «امیدآفرینی» به‌عنوان عنصر ذاتی و هدف مسئولان تا تأکید ایشان در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) همه به یک نکته اساسی ختم می‌شود و آن، اینکه امید و ایمان لازمه و جوهر وجودی ملت و امتی انقلابی و رمز موفقیت در برابر جنگ شناختی و روایی دشمن است. تلنگری به خودمان بزنیم؛ ما رسانه های ایران اسلامی به هوش باشیم که سیاه نمایی و ناامید کردن مردم از نظام، راهبرد کلان و اساسی دشمن غربی در مواجهه با ملت ایران است. از روایت‌های جعلی، انتشار اخبار دروغ و تحریف‌شده در رسانه‌های غربی، صفحات مجازی و شبکه‌های معاند گرفته تا فضاسازی برای برخی اتفاقات نیفتاده، بزرگ‌نمایی برخی دیگر و نادیده انگاری دستاوردها باهدف القای باورهای سیاه و روایتی یأس آلود از زندگی در ایران اسلامی انجام می‌شودو ما سکوت کرده ایم . مخاطبین فهیم روزنامه تلاش ملی درسراسرکشوربهترازنگارنده می دانند که دشمن جنگ  سخت را سالها رها کرده ودرجنگ نرم بی رحمانه می تازد!
آری، شاید هم‌راستا با جنگ روایی و شناختی، جنگ اقتصادی دشمن برای ایجاد تنگناهای معیشتی یا به عبارتی همان جنگ ترکیبی دشمن برای باورپذیری بیشتر این روایت دروغ و یأس آفرین باشد که بازهم هشیاری مردم را می طلبد. روایتی که زندگی در ایران اسلامی را سیاه و مشقت‌بار نشان می‌دهد و در مقابل، از غرب مدینه فاضله وزندگی آرمانی می‌سازد؛ درحالی‌که زندگی در غرب صدها برابر سخت‌تر از آن چیزی است که دشمن در جنگ شناختی از ایران اسلامی روایت می‌کند. با این پیشینه، اهمیت امید و امیدآفرینی و لزوم جهاد تبیین بیش‌ازپیش روشن می‌شود.آری، امیدآفرینی درجامعه وظیفه شرعی و تکلیف سیاسی همه دوستداران انقلاب اسلامی وتریبون داران و قلم بدستان است. باتشکرازحجت الاسلام والمسلمین سیدنبی موسوی فردامام جمعه اهوازونماینده ولی فقیه در خوزستان که امیدآفرینی را جدی گرفته ودرخطبه های نمازجمعه ،  سخنرانی ها و مجالس دربحث امیدآفرینی پیشتازاست وبه این مهم می پردازد، دست نیازبه سوی همه علما، خطبا ، منبری ها و نویسندگان درازمی کنیم و آنان را به حق گویی ، مقابله عملی با دشمن وعمل به جهادتبیین وترویج امید ونشاط درجامعه دعوت می کنیم تادشمن فرصت انحراف افکارعمومی را نداشته باشد. هشیارباشیم  وفرصت را ازدست ندهیم که تزریق امید در جامعه در همه ارکان، سطوح و لایه‌های آن بسیار مهم و ضروری است‌؛ آن‌هم وقتی دشمن درصدد است استعدادها و دستاوردهای ایران اسلامی را با القای ناامیدی و سیاه نمایی به نفع خود مصادره کند. واقع بین باشیم که با سکوت ما حقیقت جامعه را با دروغ وتزویر وارونه جلوه می دهند تا مردم را ناامید نمایند . اما زهی خیال باطل که مردم ایران هشیارند و می فهمند واقعیت امر چیز دیگر است و مانند همین آمارپیش گفت نرخ امید به زندگی در ایران که بیشتر از میانگین جهانی است اما دشمن می‌خواهد آن را وارونه نمایش دهد.
 


کد مطلب: 425

آدرس مطلب :
https://www.talashnewspaper.com/news/425/اهمیت-امید-امیدآفرینی-کشور

روزنامه تلاش ملی
  https://www.talashnewspaper.com