کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پهپاد «مهاجر ۱۰»؛ دستاوردی دیگر برای صنعت پرتوان دفاعی کشور

1 شهريور 1402 ساعت 9:38


فاضل حیدری مدیرمسول
روز گذشته آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور محترم به مناسبت روز صنعت دفاعی ضمن بازدید از نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنایع دفاعی کشور، از پهپاد «مهاجر ۱۰» با بیشینه مداومت پروازی ۲۴ ساعت در ارتفاع ۷ هزار متری و با شعاع عملیاتی ۲ هزار کیلومتری رونمایی کردند. وی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه دستور آغاز الحاق و واگذاری انبوه موشک‌های راهبردی «خرمشهر» و «حاج قاسم» به نیروهای مسلح و نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را صادر کردند. همه میدانند و خوانندگان محترم این نوشتاربهترازبنده میدانند، امروز ما در کشورمان ازنظر تولیدات نظامی و ساخت تجهیزات برای مقابله با هر نوع جنگ‌ نظامی به خودکفایی رسیده‌ایم. آری، تبیین این دستاوردها، در راستای امیدبخشی به مردم، خصوصاً نسل جوان، تکلیفی بر دوش همه رسانه‌هاست و جا دارد تا تمامی رسانه‌های کشور به صورت ویژه به این حوزه ورود پیدا کنند. دستاوردهای صنعت دفاعی کشور نشان از این دارد که ما تحریم نمی‌شناسیم، ما محدودیت برای خود قائل نیستیم و مهم‌تر از همه‌چیز ما برای رسیدن به اهدافمان تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم. ما با تکیه‌بر شعار «ما می‌توانیم» روبه‌جلو درحرکت هستیم.
مقام معظم رهبری دراین‌باره می‌فرمایند که «انقلاب اسلامی ایران مثل همه‌ انقلاب‌ها، بنیان‌های پیشین را تغییر داد؛ یعنی طبیعت انقلاب، تهاجم به بنیان‌های پیشین است؛ طبیعت هر انقلابی این است. انقلاب می‌آید برای اینکه بنیان‌های اقتصادی غلط، بنیان‌های فرهنگی غلط، بنیان‌های سیاسی غلط را تغییر بدهد و دگرگون بکند. انقلاب آمد این بنیان‌ها را تغییر داد؛ همیشه همین‌جور بوده، در صدر اسلام هم همین اتفاق افتاد. خب حالا مراد ما از بنیان‌های فرهنگی غلط چیست. مراد، گزاره‌های غلطی است که بر اذهان مردم حاکم است. ذهن مردم به‌تدریج و تحت عوامل مختلف، تحت تأثیر گزاره‌های غلطی قرار می‌گیرد. حالا مثلاً در انقلاب مایکی از گزاره‌های غلط که می‌شود مثال زد، مسئله‌ «نمی‌توانیم» بود؛ یعنی واقعاً بر ذهنیت جامعه‌ ما، جوانان ما، «نمی‌توانیم» حاکم بود... این‌یک گزاره‌ی فرهنگی رایج بود: «نمی‌توانیم»؛ که این خودکم‌بینی ملی، عدم اعتمادبه‌نفس ملی بود. یا مثلاً شیفتگی نسبت به غرب: هر چیز غربی ازنظرشان شیرین بود؛ افتخارِ به کار بردن لغات فرنگی؛ هر لغت فرنگی را به کار می‌بردند، افتخار می‌کردند؛ و از این قبیل صدها مورد می‌شود [مثال زد]؛ یعنی گزاره‌های کلیدی، چیزهایی که واقعاً در زندگی بشر تأثیر می‌گذارد، این‌ها وجود داشت؛ چه در زمینه‌های اجتماعی که مثال زدم، چه در زمینه‌های شخصی، در زمینه‌های زندگی شخصی، آن فرهنگ‌های غلطی که رایج بود در ذهن ماها که حالا مثال‌های فراوانی دارد که وقت را من نمی‌گیرم؛ انقلاب آمد این‌ها را، این بنیان‌ها را، بعضی را متزلزل کرد، بعضی را به‌کلی از بین برد، جایگزین کرد؛ «نمی‌توانیم» را «می‌توانیم» کرد؛ شیفتگی نسبت به غرب را‌، تبدیل کرد به اعتراض نسبت به غرب و انتقاد نسبت به غرب. در مسائل شخصی، خودشیفتگی و خودپسندی و میل به شهرت و مانند این‌ها را تبدیل کرد به ایثار، ازخودگذشتگی، عدم اصرار برآوردن نام خود؛ و این چیزها خب یک‌چیزهای خیلی مهمی است؛ انقلاب این کارها را انجام داد؛ و این تغییر فرهنگی به معنای واقعی کلمه اتفاق افتاد.» بی انصافی  خلاف رسالت اطلاع رسانی ما قلم بدستان است که واقعیت ها وموفقیت های صنابع موشکی وتوان دانشمندان ایرانی را بازگو نکنیم. باید به آنها که خودتحقیری پیشه کرده اند  بذریاس می کاذند بگوییم که
 بومی‌شدن صنعت بسیار مهم نظامی و خودکفا شدن در تجهیزات دفاعی، نشان‌دهنده ناکامی غرب و تحقیر غرب‌گرایانی است که درصدد تحقیر ملت و تضعیف روحیه کار و امید در کشور بودند. پنبه ها را ازگوش درآورند که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به رتبه‌های بالایی در ساخت سلاح و تجهیزات نظامی رسیده است و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در میدان ساخت هواپیمای مسافربری و خودرو نیز حماسه‌ساز شود و در این راه پرفراز وظیفه رسانه ها حمایت همه‌جانبه از این عزیزان مؤمن و متعهد اجتناب ناپذیراست  است تا به اهداف عالیه نظام مدنظر مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای دامت برکات دست پیدا کنند.
 


کد مطلب: 423

آدرس مطلب :
https://www.talashnewspaper.com/news/423/پهپاد-مهاجر-۱۰-دستاوردی-دیگر-صنعت-پرتوان-دفاعی-کشور

روزنامه تلاش ملی
  https://www.talashnewspaper.com