کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

موشک کروز ابومهدی؛ تحقق شعار ما می توانیم در صنعت دفاعی

4 مرداد 1402 ساعت 9:07


فاضل حیدری مدیرمسول
به همت دانشمندان ایرانی شعار ما می توانیم به بارنشست و عملیاتی شد.  آری ، فرزندان شما در صنعت دفاعی یک باردیگر با ساخت موشک کروز ابومهدی بی خاصیتی تحریم های دشمنان وتوان واقعی خود را به نمایش گذاشتند.  الحاق این موشک به یگان‌های دریایی ارتش و سپاه نشان دهنده تحقق این شعار است که ما می توانیم.
می دانیم که روز گذشته با حضور امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع، دریادار حمزه‌علی کاویانی جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش و سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه موشک کروز ابومهدی به یگان‌های دریایی ارتش و سپاه الحاق شد. موشک کروز ابومهدی یکی از تولیدات صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با برد بیش از یک هزار کیلومتر است که می‌تواند هر هدفی را منهدم کند و از این طریق، محدوده پوشش دفاع دریایی جمهوری اسلامی ایران را نسبت به قبل چندین برابر کرده و می‌تواند دامنه عملیاتی گسترده‌ای را تحت پوشش قرار دهد. استفاده از مواد منفجره با قدرت تخریب بالا در سَر جنگی موشک ابومهدی، قابلیت انهدام انواع ناو، ناوچه و ناوشکن‌ها را به این موشک بخشیده است. موشک ابومهدی قابلیت شلیک از انواع حامل‌های متحرک و ثابت را دارد و سامانه هدایت و ناوبری این موشک قابلیت به‌روزرسانی موقعیت نهایی هدف را در طول پرواز داراست. این موشک اولین موشک کروز برد بلند دریایی است که از هوش مصنوعی در نرم افزار‌های مرتبط با طراحی مسیر پروازی موشک در سامانه فرماندهی و کنترل استفاده کرده و امکان عبور از عوارض طبیعی و مصنوعی و همچنین سایت‌های راداری و پدافندی دشمن را با عبور از نقاط راه میانی داشته و از جهت‌های مختلف به سمت هدف حمله و برخورد می‌کند.
البته هدف از نگارش این نوشتار معرفی قابلیت های ویژه و فراوان این موشک نیست بلکه در این نوشتار می خواهیم بگوییم چگونه شعار ما می توانیم در صنایع نظامی محقق شد. آری، همان شعاری که درباوربسیاری از غرب زده ها نگنجید و آن را به سخره گرفتند! شعاری که باید سرلوحه تمامی کارها قرار بگیرد و همگان به آن عمل کنند. آری،  خوانندگان محترم این نوشتار مستحضر هستند که مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای دامت برکات بارها وبارها بر این شعار تاکید کردند و در این باره فرمودند: «به رغم همه‌ی این مشکلات طاقت‌فرسا، جمهوری اسلامی روزبه‌روز گامهای بلندتر و استوارتری به جلو برداشته است. این چهل سال، شاهد جهادهای بزرگ ، پیشرفت های شگفت‌آورو افتخارات درخشانی در ایران اسلامی بوده ایم . عظمت پیشرفتهای چهل‌ساله‌ی ملت ایران آنگاه بدرستی دیده می شود که این مدّت، با مدّتهای مشابه در انقلابهای بزرگی همچون انقلاب فرانسه و انقلاب اکتبر شوروی و انقلاب هند مقایسه شود. مدیریّتهای جهادی الهام‌گرفته از ایمان اسلامی و اعتقاد به اصل «ما می توانیم» که امام بزرگوار به همه‌ی ما آموخت، ایران را به عزّت و پیشرفت در همه‌ی عرصه‌ها رسانیده است. انقلاب اسلامی به یک انحطاط تاریخی طولانی پایان داد و کشور که در دوران پهلوی و قاجار بشدّت تحقیر شده و بسیار عقب مانده بود، در مسیر پیشرفت سریع قرار گرفت؛ در گام نخست، رژیم ننگین سلطنت استبدادی را به حکومت مردمی و مردم‌سالاری تبدیل کرد و عنصر اراده‌ی ملّی را که جان‌مایه‌‌ی پیشرفت همه‌جانبه و حقیقی است در کانون مدیریّت کشور وارد کرد؛ آنگاه جوانان را میدان‌دار اصلی حوادث و وارد عرصه‌ی مدیریّت کرد. آری، روحیه‌ و باور «ما می توانیم» را به همگان منتقل کرد؛ ازتهدید تحریم دشمنان،فرصت ساخت وبا ‌تکیه بر توانایی داخلی به همه آموخت و این توان خودی منشأ برکات بزرگ شد.»
نباید از این کته غاقل شد که عرصه صنعت دفاعی کشور با پرچمداری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، طی 45 سال گذشته با همت و مجاهدت‌های خستگی‌ناپذیر و شکوهمند مدیران و متخصصان این حوزه، به رغم تحریم‌های ظالمانه و نیز محدودیت‌های ناشی از وابستگی محض به بیگانگان در دوران رژیم پهلوی و دشمنی‌های نظام سلطه و استکبار پس از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، هم اکنون رکن رکین بازدارندگی مؤثر و نماد شکوهمند خودکفایی و اعتماد به نفس ملی و صحنه مباهات و افتخار ایران و ایرانی است . این فرزندان انقلابی با سرلوحه قرار دادن راهبرد «ما می‌توانیم» مسیر قدرت‌افزایی برای بازدارندگی همه جانبه را با سرعت و اطمینان مضاعف ادامه می‌دهند و ساخت موشک کروز ابومهدی و الحاق این موشک یگان‌های دریایی ارتش و سپاه نشان دهنده تحقق همین شعار است تا دشمن بداند و ازحسرت بمیرد .
 


کد مطلب: 405

آدرس مطلب :
https://www.talashnewspaper.com/news/405/موشک-کروز-ابومهدی-تحقق-شعار-می-توانیم-صنعت-دفاعی

روزنامه تلاش ملی
  https://www.talashnewspaper.com