تاریخ انتشاردوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب : ۳۹۷
۰
برگزاری با شکوه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس؛ تیر خلاص به دشمنان نظام
فاضل حیدری مدیرمسول
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفندماه سال جاری در سراسر کشور در حالی برگزار می شود که در بهار امسال، مجلس طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را مصوب کرد . آری، این مصوبه به دلیل اشکالاتی که هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به ماده مربوط به برگزاری انتخابات تناسبی گرفته بود، روند قانونگذاری آن نیمه تمام ماند وجهت بررسی بیشتر به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس بازگشت. کمیسیون شوراها هفته گذشته بند مربوط به انتخابات تناسبی را حذف کرد تا این مصوبه بتواند در مهلت باقیمانده تبدیل به قانون شده و در انتخابات سال 1402 ملاک عمل وزارت کشور و شورای نگهبان قرار بگیرد؛  اما در صحن مجلس، نمایندگان به اصلاح صورت گرفته رای مثبت ندادند و دوباره این طرح به کمیسیون شوراها بازگشت؛ در آخرین تصمیم، این کمیسیون بار دیگر به حذف مربوط به انتخابات تناسبی رای داد و نمایندگان در صحن علنی مجلس نیز با این مصوبه موافقت کردند. در همین راستا آقای دکتر طحان نظیف، سخنگوی محترم شورای نگهبان نیزروز گذشته در جلسه فراکسیون انقلاب مجلس برای بررسی «انتخابات تناسبی در تهران» حضور یافت. پس از بیان علل مخالفت شورای نگهبان با این بند و لزوم اجرای قانون جدید انتخابات، اعضای فراکسیون با حذف این بند موافقت کردند.
بنابراین با تدبیری که روز گذشته در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، شرایطی فراهم شد تا زمینه اجرایی شدن اصلاحیه قانون انتخابات فراهم شود. آری، تحلیل واقعی این است که با طی تشریفات قانونی و ابلاغ این مصوبه می‌توان امیدوار بود که بتوان انتخابات پیش رو را با قانون جدید و به روز رسانی شده، برگزار کرد. براساس این اصلاحیه، ا مصوبه قانون جدید انتخابات از زمان تصویب لازم‌الاجرا است .  تشریفات ابلاغ این مصوبه پس ازطی مراحل قانونی وابلاغ به سرسر کشور می‌توانیم شاهد اجرایی‌ شدن این مصوبه باشیم و این یعنی یک گام دیگر برای برگزاری شکوهمند انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و کور شدن چشم دشمنان نظام.
همه بدانندکه امسال هم مثل انتخات قبل دشمنان در تلاش هستند که این انتخابات پرشور برگزار نشود و با توجه به اینکه این انتخابات برای کشور یک رفراندوم محسوب می‌شود و تایید دوباره نظام است حتما نیاز به پرشور شدن دارد که اصحاب رسانه می‌توانند در این زمینه فعال شوند و حضور مردم در پای صندوق رأی را تبیین کنند. عدم حضور در انتخابات به پیشبرد انقلاب اسلامی کمک نمی‌کند پس نباید پیرو شبکه‌های معاند باشیم و بدانیم که انقلاب اسلامی ما ثمره خون شهداست  وعدم حضور آنان در انتخابات به اهداف و آرمان‌های انقلاب ضرر می‌زند . هشدارکه  برای به ثمر نشستن این انقلاب خون‌های پاکی ریخته شده تا به اینجای کار رسیده است که باید با مشارکت در انتخابات آن را صیانت کنیم. وظیفه همه آحاد افراد جامعه است تا با حضور پرشور در انتخابات و همچنین تعیین فرد اصلح به منظور آرامش خود و جامعه تلاش وافری را داشته و به تبلیغات مسموم دشمن گوش فرا ندهند و با حضور در انتخابات این تبلیغات را خنثی کنند.
به هر ترتیب در پایان این نوشتار باید عنوان کرد که طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای دامت برکات رسانه‌ها بهترین ابزاری هستند که در پیشبرد اهداف نظام می‌تواند مثمر ثمر باشند که بر این اساس رسانه‌ها می توانند در انتخابات و دعوت حضور حداکثری مردم تلاش کنند و نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کنند و چه خوب است که از امروز تمامی رسانه های کشور برای حضور با شکوه مردم در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دست به کار شوند و فضا را برای حضور حداکثری آماده سازی کنند.
 
https://talashnewspaper.com/vdccamq182bqo.la2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما