تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۳۷۸
۰
تکرار سریالی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد
فاضل حیدری مدیرمسول
به تازگی یک یهودی تندروسبک مغز در کشور سوئد کتاب مقدس قرآن کریم را که چراغ راه سعادت و سربلندی بشر است آتش زده و مسلمانان جهان را آزرده است. اقدام موهون دولت سوئد در صدور مجوز قرآن سوزی نه تنها باید پاسخی کوبنده داشته باشد بلکه باید تبدیل به درس عبرت برای سایر هتاکان شود. این نخستین بار نیست که کشور سوئد در لوای آزادی بیان، این بازی سیاسی را علیه مسلمانان ادامه داده و در اقدامی هنجارشکنانه و نژادپرستانه به فرد یا گروهی مجوز رسمی آتش زدن قرآن داده‌ است. آری، سال گذشته نیز این حرکت هنجارشکنانه و غیرانسانی در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم تکرار شد.
بهمن ماه سال گذشته راسموس پالودان، یک شهروند تندرو و اسلام ستیز سوئدی و دانمارکی در اقدامی موهون، یک نسخه از قرآن را در مقابل ساختمان سفارت ترکیه در پایتخت سوئد آتش زد که او هم مانند قرآن سوزی اخیر، برای این اقدام زشت و موهون خود از مقامات سوئد مجوز گرفته بود. اهانت عده‌ای از اشخاص، با اجازه برخی دولت‌هایی به اصطلاح طرفدار عقلانيت، به مقام اقدس و اعلای کلام خداوند متعال، کتاب صلح و دوستی و عدالت و مساوات، یعنی قرآن کریم؛ خشم و نفرت عالم اسلام و آزادی‌خواهان جهان را از نظام استکبار جهانی که به خود اجازه می‌دهد به باورهای دینی ما مسلمانان توهین کند، برانگیخته و این موضوع ان شالله شروعی بر پایان این ژست‌های روشنفکری غرب شود. قطعاً خوانندگان محترم این نوشتار مستحضر هستند که غربی‌ها اجازه نقد و بررسی پرونده هولوکاست که از اساس با ابهام روبروست را نمی‌دهند بعد آن وقت برای توهین به قرآن کریم مجوز صادر می‌کنند که هر ملعونی بتواند این کتاب مقدس الهی را آتش بزند؟!
در پشت پرده‌ اين اهانت نابخشودنی، مقاصد سياسی و معارضه با موج وسيع اسلام‌خواهی و دسیسه‌های عوامل صهيونيسم و مستكبران جهان، قرار دارد و شک نباید کرد که رژیم منحوس صهیونیستی که از اسلام و مسلمانان به ویژه ما ایرانیان زخم خورده این گونه می‌خواهد حقیر شدن‌های خود را در منطقه التیام بخشد.
نکته مهمتر این است که رژیم صهیونیستی تاب تحمل محبوبیت ایران درمنطقه را ندارد ودرشرایط فعلی  برای انحراف افکارعمومی وگریزازانزوای سیاسی چاره ای جز توسل به هتک حرمت به مقدسات ندارد. البته این هتک حرمت‌ها ابعاد سیاسی به غیر اسلام هراسی نیز دارد چرا که اگر خوانندگان محترم این نوشتار به یاد داشته باشند این قرآن سوزی در مقابل سفارت ترکیه در این کشور اتفاق افتاده و به نوعی با عضویت سوئد در ناتو در ارتباط است. البته باید عنوان کرد که این عده معدود که صدای ادعای طرفداری دروغین آنها از آزادی اندیشه‌، گوش فلک را پر کرده است، در مقابل صدای عدالت‌خواهی قرآن، پرچم مقابله با عقل و آزادی برافراشته و به مقدس‌ترین کتاب بیش از دو میلیارد مسلمان، اهانت و جسارت کرده‌ و مایه‌ شرمندگی بشریت شده‌اند.
به هرتریب در پایان این نوشتار باید این نکته بسیار مهم که به نوعی درخواست از مسولان تمامی کشورهای اسلامی است را عنوان کرد که باید سازمان‌ها و نهادهای طرفدار حقوق بشر و آزادی بیان، سپس علمای اسلام در سرتاسر عالم و نیز حوزه‌های علميه، اساتيد و نخبگان حوزوی و دانشگاهی و همه اقشار و اصناف امت اسلام، هتک حرمت ساحت مقدس این کتاب بزرگ آسمانی را به شدت محكوم نمايند و از سران حكومت‌های اسلامی بخواهند كه در مقابل این تاریک‌اندیشی و جهل‌پرستی، سفرای این کشور را فراخوانده و مراتب اعتراض شدید نسبت به این عمل ضد انسانی را به آنها گوشزد کرده و خواستار محاکمه و مجازات مسببان و عاملان این کار شوند تا هتاکی به ساحت مقدس قرآن کریم که چندین بار در کشورهای غربی به ویژه سوئد تکرار شده دیگر تکرار نشود و مسببان این حادثه در محضر جهانیان به اشد مجازات برسند.
 
https://talashnewspaper.com/vdcbuwbfprhbz.iur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما