تاریخ انتشارشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب : ۳۷۰
۱
هتاکی به قرآن کریم و ضرورت ظلم ستیزی
فاضل حیدری مدیرمسول
آتش زدن قرآن کریم در غرب ارتباط تنگاتنگی با ظلم ستیزی با مستکبران عالم دارد. آنچه امروز به نام اسلام و به نام پیامبر(ص) مطرح می‌‌شود ظلم‌‌ستیزی است؛ به این معنا که باید مقابل ظالمان ایستاد و مشت محکم بر دهانشان کوبید ولی پیامبر(ص) طبیب بود و به طبابت جامعه پرداخت. باور کنیم کسانی که در حق ما ظلم کردند بیمار هستند چنانکه قرآن می‌‌فرماید: «فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ فَزَادَهُمُ اللَّهُ مَرَضًا»! آری،  مداوای این انسان های مریض مجاهدت سنگینی را می‌‌طلبد؛ رافت اسلامی که جمهوری اسلامی درقبال این بیماران روانپریش درپیش گرفته است، برگرفته از آموزه های قرآن است که غربی ها عظمت این کتاب را درک نکرده اند!  آنجا که خداوند فرموده: «إِنَّ اللَّهَ بِالنَّاسِ لَرَءُوفٌ رَحِيمٌ» یعنی خدای متعال نسبت به همه مردم رئوف و رحیم است.
توجه جدی این است که در این آیه با چند تأکید می‌‌فرماید که خدا نسبت به تمام مردم و نه فقط نسبت به مومنان رئوف و رحیم است، یعنی خدا همه مخلوقاتش را دوست دارد. حتی در جایی که قرآن می‌‌فرماید: «لایحب الظالمین» یا «لایحب الفاسقین» با ادبیات خودمان با ما حرف زده است. وقتی مادری به فرزندش می‌‌گوید تو را دوست ندارم، معنایش این نیست که دیگر دوستت ندارم، بلکه کار تو را دوست ندارم. این تعبیرها در محاوره رایج است. خداوند ارحم الراحمین است، وقتی ارحم الراحمین می‌‌گوید که انسان ظالم را دوست ندارم معنایش این نیست که حقیقتا چنین کسی را دوست ندارد، بلکه ظلم را دوست ندارد. خدای متعال تک ‌تک مردم را با هر مسلک و مذهب و هر پرونده‌‌ای دوست دارد اگرفرعون باشد. مخاطبین محترم میدانند که خداوند نسبت به فرعونی که طاغوت بود سفارش می‌‌کند: «فَقُولَا لَهُ قَوْلًا لَيِّنًا لَعَلَّهُ يَتَذَكَّرُ أَوْ يَخْشَى» یعنی با او به نرمی سخن بگویید. خدای متعال مخلوقات خودش را دوست دارد و نسبت به همه رئوف و رحیم است.
امام سجاد(ع) در مناجات‌‌های پانزده‌‌گانه خودش به خدای متعال می‌‌فرماید؛ تو کسی هستی که نسبت به کسانی که از تو غافل هستند رحیم و رئوف هستی و از عمق وجودت آنها را دوست داری و نسبت به آنها عطوفت داری. پیامبر(ص) آمد چنین خدایی را به مردم معرفی کرد که نسبت به یک‌یک بندگانش یک دریا رحمت دارد. پیام پیامبر اکرم(ص) پیام رحمت است و ایشان پیام رحمت پروردگار را به کل جامعه بشری ابلاغ کرد.
پیامبر(ص) اینگونه توانست با حال، منش، رأفت و رحمتی که در وجودش بود و با همان نرمی که بافت وجودی پیامبر(ص) را تشکیل داده بود، پیام رحمت پروردگار را ابلاغ کند. خدای متعال در قرآن اصرار دارد که پیامبر اکرم(ص) حرف‌‌هایش را توضیح بدهد، چون پیامبر(ص) رئوف و مهربان بود. تعبیر قرآن این است: «وَأَنْزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ»، یعنی ای پیامبر، تو باید آنچه نازل شده است را برای مردم تبیین کنی چون خیلی‌‌ها نمی‌‌توانند پیام ارحم‌‌الراحمین را به مردم برسانند. باید کسی این کار را بکند که دریای رافت و رحمت باشد. با رأفت و رحمت می‌‌شود پیام رحمت خدای متعال را به مردم ابلاغ کرد. یک آدم تندخو نمی‌‌تواند پیام رحمت خدا را به مردم برساند و کسی که مظهر رحمانیت و رحیمیت پروردگار است باید پیام رحمت الهی را به مردم ابلاغ کند. مهم گفتن چهار کلمه حرف نیست و با غیر زبان باید حقایق را رساند. حقایق اسلام یک دریا مهر و محبت است و کسی که وجودش لطف و رأفت و رفعت است می‌‌تواند در همه حرکات و سکناتش این پیام را ابلاغ کند.
نتیجه این همه نرمی و بی توجهی حمهوری اسلامی به کفارکه قرآن سوزی وهتک حرمت به این کتاب مقدس  ودشمنی با کتاب آسمانی را هنرمیدانند، عمل به سوره فصلت، آیه ۳۴ قرآن است که می‌‌فرماید: «وَلَا تَسْتَوِي الْحَسَنَةُ وَلَا السَّيِّئَةُ ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِي بَيْنَكَ وَبَيْنَهُ عَدَاوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِيٌّ حَمِيمٌ». در حقیقت خداوند می‌‌خواهد بفرماید که ریشه دشمنی‌‌ها را بکنید، نه اینکه ریشه دشمن را بکنید. به عبارت دیگر از دشمنانتان دوست بسازید و اگر کسی با شما دشمنی کرد، می‌‌توانید او را به دوستی صمیمی تبدیل کنید. با همه مطالب پیش گفت ، راه مقابله با غرب وحشی چیست ؟ راهش این است که دشمن نیزازبردباری مسلمانان درس عبرت بگیرد،  ازلاک جهالت بیرون بیاید وبرطبل نفهمی خود نکوبد. ادامه کج روی این کفار واستمرارنفهمی ها مسلمانان را وادارنکند که شدت عمل با کفاررا پیشه کنند که پشیمان خواهندشد وپشیمانی سودی ندارد. 
 
 
 
 
 
 
 
 
https://talashnewspaper.com/vdcd2z0s6yt05.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما