کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مشارکت مردم در انتخابات و نقشه های شوم دشمنان

6 تير 1402 ساعت 9:46


فاضل حیدری مدیرمسول
«آقایان محترم! مسئله‌ انتخابات، مسئله‌ بسیار مهم و اساسی و تعیین‌کننده‌ای است. اهمیت انتخابات از جهات گوناگونی است. یکی از آن‌ها این است که نظام ما نظامی است متکی به ایمان‌ها و عواطف و علایق مردم. اساساً راز اصلی  شکست‌ناپذیری این نظام این است که به مردم متّکی است. این چیز مهمی است.» این سخنان تنها بخشی از بیانات مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای دامت برکات در دیدار با اعضای شورای نگهبان در سال‌های گذشته است. بیانات ارزشمند و راهشگای رهبر معظم انقلاب به ما این نکته را گوشزد میکند که مقوله انتخابات مقوله ای بسیار جدی است و نباید اجازه دهیم عده ای از عناصر خود باخته بخواهند میزان مشارکت مردم در انتخابات را زیر سال برده و از الان برای پایین آوردن درصد مشارکت مردم برنامه ریزی ویژه داشته باشند.
امام خامنه ای دامت برکات درباره ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخابات می فرمایند: « مردم وظیفه دارند در انتخابات شرکت کنند و نامزدهای صحیح را پیدا و آنها را انتخاب نمایند. مردم وظیفه دارند به ملاکهای دینی و شرعی و انقلابی نگاه کنند؛ به روابط قوم و خویشی و ایل و طایفه‌ای و این‌طور چیزها نگاه نکنند. ببینند واقعاً چه کسی با معیارهای الهی و انقلابی، مناسبتر و به آن نزدیکتر است، او را برگزینند و با شور و شوق به عنوان یک وظیفه در این کار دخالت کنند. کسانی از مردم وظیفه دارند که دیگران را تشویق و تحریض کنند. کسانی که زبان گویایی دارند، قلم توانایی دارند و آبرویی پیش مردم دارند - که این آبرو هم جزو ذخایر الهی است و خدای متعال به هرکس داده است، باید آن را در راه او مصرف کند و به کار ببرد - مردم را توجیه و تشویق کنند و آدمهای خوب را به آنها معرفی نمایند. در معرفیِ نامزدهای نمایندگی باید ملاحظه کنند که هیچ رابطه‌ای را غیر از رابطه‌ی دینی و الهی و وظیفه‌ی شرعی دخالت ندهند. فلان کس با ما رفیق است، فلان کس با ما دوست است، فلان کس فایده‌ای به ما می‌رساند؛ ابداً این چیزها را در نظر نگیرند. البته هر کاری هم که آنها بکنند، مردم باید چشمشان باز باشد؛ خودشان واقعاً بشناسند و بفهمند که چه کار می‌کنند.»
همه اقشار مختلف مردم باید بدانند که این انقلاب رایگان به دست نیامده است و همه برای حفظ و حراست از انقلاب اسلامی ایران مسئول هستند. اسلام نخستین رکن پیروزی انقلاب اسلامی ما است چرا که پایه‌های نظام ما بر اساس تعالیم حیات‌بخش دین مبین اسلام استوار است. این انقلاب با رهبری داعیانه امام خمینی (ره) پیروز شد و با استقامت و طلایه‌داری مقام معظم رهبری با عزت و افتخار ادامه مسیر داده است. همان گونه که خوانندگان محترم این نوشتار مستحضر هستند مردم یکی از ارکان اساسی نظام جمهوری اسلامی هستند؛ روزی این مردم با جان و مال خود وارد عرصه شدند و این انقلاب را به پیروزی رساندند و امروز نیز با حضور در صحنه استواری خود را به همگان ثابت می‌کنند. به هر ترتیب شرکت در این انتخابات و حضور در صحنه وظیفه همه مردم است چرا که حفظ نظام از اوجب واجبات است. در انتخابات همه مردم حق انتخاب دارند فردی اصلح را وارد مجلس کنند زیرا مردم با این انتخاب سرنوشت چهار سال آینده کشور خود را رقم می‌زنند.
 
 


کد مطلب: 343

آدرس مطلب :
https://www.talashnewspaper.com/news/343/مشارکت-مردم-انتخابات-نقشه-های-شوم-دشمنان

روزنامه تلاش ملی
  https://www.talashnewspaper.com