کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وفاداری عشایر عرب خوزستان به نظام

27 خرداد 1402 ساعت 9:53


فاضل حیدری مدیرمسول
آغاز به کار نمایشگاه مستند جهاد عشایر عرب خوزستان که با پیام رئیس جمهور محترم آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و رئیس محترم مجلس شورای اسلامی آقای دکتر قالیباف در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اهواز آغاز به کار کرد بهانه ای برای نگارش این نوشتار است. آری، خوزستان مهد تشیع راستین ، کانون جوشنده عشق و محبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ،  خاستگاه عالمان، مجاهدان و بزرگ مردانی است که آوازه آنها مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و به کل جهان اسلام تعلق دارد. مردم عرب خطه خوزستان همواره در خط مقدم دفاع از مکتب و تعالیم اهل بیت و مرزداران غیور و حافظان و پاسداران واقعی اسلام و تمامیت ارضی در طول تاریخ بوده و هستند.
مردم شریف عرب‌ خوزستان یکی از اقوام وفادار ایرانی در طول انقلاب اسلامی هستند که پایبندی آنها به آرمان‌های اسلامی در واقعه جهاد عشایر، دوران پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) و همچنین میزبانی از زائران اربعین حسینی ثابت شده است. وفاداری این قوم ولایتمدار به حدی زبانزد خاص و عام است که دشمن سال‌هاست برای فتنه اندوزی در خوزستان به موضوعات تفرقه افکن برای سوء استفاده می‌پردازد. آری، هموطنان عرب ساکن در جنوب ایران یعنی خوزستان سرافراز، مرزداران ایثارگر وباوفای ایران اسلامی بودند که داوطلبانه، فداکارانه و دلیرمردانه بی اعتنا به یاوه گویی های صدام عفلقی پابه پای رزمندگان دلیراسلام برای شناسایی منطقه ودفاع از مام میهن یاریگرمدافعان اسلام بودند.
تقدیم شهدای پرشمارعرب های خورستان درجنگ تحمیلی مهرتاییدی برنوشته های بنده است که این تجلیل ازقوم عرب اشاره ای اندک ازایثارگری های بسیارآنان است.
مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای دامت برکات در خصوص ایستادگی جوانان عرب خوزستانی به ویژه شهید علی هاشمی در مقابل دشمن بعثی فرمودند: «در خوزستان جوانهای عرب در مقابل تهاجم رژیم صدّام ایستادند. آنها هم عرب بودند، اینها هم عرب بودند امّا این عرب ایستاد. اسم شهید علی هاشمی سردار جوان عرب خوزستانی، اهل اهواز فراموش نخواهد شد؛ اینها ایستادند. او هم عربی حرف می زد، این هم عربی حرف می زد امّا این حقیقت را فهمید، توطئه‌ی دشمن را شناخت و ایستاد.»
زمانی که حدود یک ماه و ۱۸ روز از شروع جنگ تحمیلی نگذشته بود، ۲۸ نفر از مردان این دیار در مقابل دشمن ذلت نپذیرفتند، قهرمانانه در کنار نیروهای ارتشی، پاسدار و بسیجی ایستادند و نگذاشتند دست دشمن اجنبی به حریم کشور دست دراز شود. آنها پای ارزش‌های الهی و عهد خود ماندند و مظلومانه به شهادت رسیدند. عشایر عرب خوزستان همیشه در خط مقدم بودند؛ در جنگ جهانی اول وقتی انگلیسی‌ها، خوزستان را اشغال کردند و ندای جهاد از سوی مرجعیت شیعه نجف اشرف رسید، عشایر عرب خوزستانی کمر همت را بستند و به ندای مرجعیت لبیک گفتند و مقابل دشمن مسلح ایستادند و هزار نفر از آنها به شهادت رسید، در حالیکه بیشتر سلاح آنها چوب و چماق بود.آنها در مناطق منیور، هویزه، بستان، سوسنگرد، شمال اهواز، زرگان، دشت آزادگان و شادگان حماسه آفریدند. اینها افراد وطن‌دوست و غیرتمند و ولایت‌مدار ما هستند که به آنها افتخار می‌کنیم.
به هر ترتیب در پایان این نوشتار باید عنوان کرد که امروز نیز جوانان عرب خوزستانی که خود را سرباز ولایت و رهبری می دانند در راه دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) و تامین امنیت ایران اسلامی در کنار دیگر جوانان ایرانی و در یک جبهه در مقابل دشمن تکفیری ایستاده‌اند. دشمنان این انقلاب بدانند که قوم عرب خوزستانی همواره پشتیبان این انقلاب و رهبری است و در سایه این انقلاب در کنار بقیه اقوام زندگی برادرانه‌ای خواهند داشت.
 


کد مطلب: 280

آدرس مطلب :
https://www.talashnewspaper.com/news/280/وفاداری-عشایر-عرب-خوزستان-نظام

روزنامه تلاش ملی
  https://www.talashnewspaper.com