تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۲۷۲
۰
ضرورت امیدآفرینی در جامعه
فاضل حیدری مدیرمسول
انسان امیدوارزندگی شیرینی دارد؛ زیرا امید لازمه ایمان است و در قرآن کریم امیدواری و رجاء به لطف خدا و تکیه نکردن به دیگران از جمله کفار تأکید بسیاری شده است. امروز با گذشت بیش از ۴۴ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی به رغم تمامی موانع، سختی‌ها، تحریم‌ها و کارشکنی‌ها، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران روز به روز قوی‌تر در صحنه‌های جهانی ظاهر می‌شود و در همین چند ماه اخیر شاهد گسترش سریع رفت و آمدها و ارتباطات بین‌المللی ایران با سایر کشورها از اقصی نقاط جهان هستیم و در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی روز به روز در ضربه زدن به ایران ضعیف‌تر شده‌اند و خودشان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. آری، امیدآفرینی تنها به شعار دادن و سخن گفتن نیست و در اینجا اقدام و عمل مسئولان اثر بیشتری برگفتاردارد. وقتی مردم خدمتگزاری، اخلاص، روحیه و رفتار جهادی و ساده‌زیستی مسئولان را ببینند، قطعا نسبت به آینده امیدوار می‌شوند.
حتی اگر بخشی از مشکلات حل نشود، ولی مردم اگر ببینند مسئولان همت خود را بر کاهش مشکلات اقتصادی گذاشته‌اند و نسبت به فشارهای وارده به مردم بی‌تفاوت نیستند، این را با ارزش می‌دانند و همچنان این امید در دل آنها زنده می‌ماند.  البته مسئولان باید دقت کنند در این وضعیت که مردم به لحاظ اقتصادی و معیشتی ناراضی هستند، بدون پشتوانه و بدون در نظر نگرفتن منابع و امکانات وعده ندهند که این خود ایمان و امید مردم را متزلزل می‌کند. در روایات داریم که «من لا معاش له لا معاد له»؛ کسی که در امور معیشتی خود دچار تنگنا و درماندگی است دین و ایمانش هم ضربه می‌خورد و از این منظر مسئولان این نکته را باید مدنظر داشته باشند که حل مشکلات اقتصادی، بنیان‌های فرهنگی و ایمانی جامعه را هم تقویت می‌کند و نقشه‌های دشمن را برای نابودی پایه‌های فرهنگ دینی و تغییر جهت‌گیری‌های فرهنگی مردم را در قالب عدم تمایل به ازدواج و فرزندآوری و روی آوردن به سبک زندگی منحط غربی خنثی می‌کند، لذا حل مشکلات اقتصادی آثار و برکات زیادی برای جامعه دارد که یکی از اصلی‌ترین آنها امیدآفرینی و تقویت باورهای دینی جامعه است.
در حقیقت اینکه بخشی از جامعه از فرهنگ دینی فاصله گرفته ریشه در مشکلات اقتصادی دارد که طراحی‌های دشمن در نسبت دادن این مشکلات به دینی بودن حکومت و نظام سیاسی بر این فاصله‌گیری از آموزه‌های دینی تأثیر مضاعف گذاشته است. از این منظر امیدوار نگه داشتن مردم با عمل، خدمتگزاری، مبارزه با مفاسد اقتصادی یک راهبرد اساسی، ضرورت اجتناب‌ناپذیر اقدام ملی و دینی است و امیدواریم مسئولان با نصب‌العین قرار دادن تأکیدات رهبر انقلاب اسلامی در مسیر تحقق خواست ایشان که خواست مردم است، قدم بردارند.  مدیران اجرایی به هوش باشند که صبوری، مقاومت و نجابت ملت ایران در تحمل مشکلات از مسئولان رفع مسئولیت نمی‌کند ؛ اتفاقاً برعکس مسئولیت مسئولان مضاعف است و باید در جهت رفع مشکلات و فشارهای اقتصادی، گرانی‌ها، بیکاری تلاش ویژه انجام دهند. حامیان اصلی انقلاب و نظام همین اقشار مستضعف و محروم هستند که شهید و جانباز داده‌اند و همواره دین خود را به انقلاب و امام و رهبری ادا کرده و در سخت‌ترین شرایط در صحنه‌ها حضور پیدا کرده‌ا‌ند و خدمتگزاری مسئولان به این مردم شکر نعمت حضور در این مسئولیت‌ها است. به هر ترتیب در پایان این نوشتار باید عنوان کرد که امروز امیدآفرینی در جامعه امری حیاتی و ضرورتی است و کسانی که به دنبال ایجاد نا امیدی در جامعه هستند قطعا با دشمنان هم مسیر و همراه شده اند.
 
https://talashnewspaper.com/vdcebw8wijh8f.9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما