کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جهاد تبیینی که امید را در دل مردم زنده می‌کند

23 خرداد 1402 ساعت 9:54


فاضل حیدری مدیرمسول
هر جامعه‌ای برای رشد، پیشرفت خود نیازمند امید است و باید آینده روشنی را پیش روی خود ترسیم کند تا بتواند با خیال آسوده به حیات سیاسی و اجتماعی خودش ادامه دهد ؛ آری،  اگر این امید و آینده روشن تضعیف شود، آن جامعه دچار اختلال و فروپاشی می‌شود و لذا برای جلوگیری از این رکود و فروپاشی در جامعه باید زمینه لازم برای امیدآفرینی و از بین رفتن فضای یأس اجتماعی فراهم شود و جامعه ایران نیز از این قاعده بسیار مهم و حیاتی مستثنا نیست.  پس اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای دامت برکات بر جهاد تبیین تأکید دارند به دلیل همین ایجاد امیدآفرینی در کشور است. قطعاً خوانندگان محترم این نوشتار بهتر از نگارنده آگاهی دارند که یکی از اهداف دشمنان در جنگ نرم علیه نظام اسلامی، تبدیل کردن امید به آینده روشن کشور به ناامیدی و تاریک‌بینی در جامعه است و اگر این اتفاق بیفتد جامعه انگیزه‌های خود را برای حرکت از دست می‌دهد. در حقیقت دشمن به دنبال آن است اعتمادبه‌نفس ملت ایران را که برخاسته از ایمان و امید است و موجب موفقیت‌های بسیار شگرف شده است ،  تضعیف کرده تا ملت ایران نتواند در مسیر ساخت ایران قوی گام بردارد.
تأکید مجدد رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای دامت برکات در مراسم سالگرد امام خمینی (ره)بر روی امیدآفرینی در کنار تقویت ایمان، یادآوری این نکته است که درروزهای اخیر که دشمن در تلاش برای تضعیف و تغییر باورهای دینی و ملی مردم و کاهش امید به آینده است، باید تمام تمرکز مسئولان و جریان‌های سیاسی بر روی امیدآفرینی باشد و این یک امر شعاری نیست بلکه به واسطه ظرفیت‌های عظیم انسانی و مادی از یکسو و اراده الهی برای موفقیت انقلاب اسلامی از سوی دیگر کاملاً امکان‌پذیر است . بنابراین باید این فضای امیدوارانه را برای مردم به‌خوبی تبیین کرد. در این مسیر نباید اجازه داد بعضی از کسانی که به علت حسادت یا کنار گذاشته شدن از قدرت، تجدیدنظرطلب شده اند و سعی در ترسیم یک تصویر سیاه از آینده کشور دارند و کاملاً تحت تأثیر القائات و جنگ روانی دشمنان، تحلیل‌های غلط به جامعه ارائه می‌دهند، فضای عمومی را در اختیار گرفته و ناامیدی را تزریق کنند ؛ لذا ضروری است تا همه رسانه‌ها و افراد صاحب شهرت و مقام برای جهاد تبیین وارد میدان شوند.
اما سؤال اینجاست که چگونه می‌توان امروز جهاد  تبیین انجام داد؟ اولین اقدام داخلی تبیین شبهات و ابهامات شکل‌گرفته در ذهن مردم توسط دشمن با جهاد تبیین است و باید از ابزارهای مختلف برای رفع این ابهامات استفاده کرد و یک سیاست اقناع‌سازی ملی را در دستور کار قرار داد.  اقدام مهم دوم تبلیغ و معرفی کارهای بزرگ انجام‌شده در کشور است. از آنجا که مردم و نسل جوان دچار برخی مشکلات معیشتی مربوط به سفره روزمره زندگی هستند، سایر پیشرفت‌های بزرگ نظام در عرصه‌های دیگر توجه آن‌ها را به خود جلب نکرده و به نوعی گرانی‌ها و کمبودهای معیشتی باعث غفلت از توجه به سایر موفقیت‌ها شده و لازم است با تبلیغات وسیع و روشنگری‌های گسترده مردم نسبت به تمام ابعاد پیشرفت‌ها و نقاط قوت کشور آگاه شوند و این‌گونه تصور نکنند که کشور هیچ دستاورد و پیشرفتی نداشته است.  حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به تعبیر رهبر انقلاب شدنی است و هیچ بن‌بستی وجود ندارد و لذا اقدام سوم مربوط به عمل دستگاه‌های اجرایی است که الحق دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در طول دوران خدمت خود به‌خوبی توانسته این مهم را محقق کند.
 


کد مطلب: 265

آدرس مطلب :
https://www.talashnewspaper.com/news/265/جهاد-تبیینی-امید-دل-مردم-زنده-می-کند

روزنامه تلاش ملی
  https://www.talashnewspaper.com